חשיבות תכניות לימודים בנושא מסירת בשורות רעות ברפואה ראשונית (Patient Education and Counseling)

מחקר שנערך בישראל נועד לבחון את חשיבות תכנית הלימודים בנושא מסירת בשורות רעות, המיועדת לרופאים ראשוניים.

החוקרים העריכו את כישורי מסירת בשורות רעות ע”י 8 תחנות מבחני OSCE (Objective Structured Clinical Examination) באמצעות חולים מדומים. המשתתפים במחקר נחלקו לקבוצת התערבות (17 רופאים כלליים), או קבוצת התערבות (17 רופאים כלליים), ועברו הערכה של כישורי מסירת בשורות רעות לפני ואחרי ההתערבות.

מהתוצאות עולה כי התערבות חינוכית הביאה לשיפור משמעותי בציון הממוצע של הרופאים הכלליים במבחן שנערך לאחר ההתערבות, בהשוואה למבחן שנערך לפני ההתערבות (58.5 לעומת 68.4). השיפור בקבוצת הביקורת היה מינימלי (57 נקודות לפני ההתערבות, 58.1 לאחר ההתערבות). מהימנות מבחן OSCE עמדה על α=0.81.

לסיכום, הכלי ששימש להערכת ביצועי המשתתפים במחקר נמצא אמין ותקף להערכת יכולת הרופאים למסור בשורות רעות, והוא סיפק עדות ליעילות ההתערבות. ממצאי המחקר מצביעים על כך שניתן וצריך לבחון את חשיבת תכנית לימודים בנושא מסירת בשורות רעות באמצעות כלים תקפים ומהימנים. חולים מדומים עשויים לשמש בסיס אמין להערכת חשיבות תכניות להכשרת רופאים למסור בשורות רעות.

Patient Education and Counseling, Volume 60, Issue 1, January 2006, pages 10-15

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה