Raloxifene מגן מפני סרטן שד בלא קשר לדרגת הסיכון (Clin Cancer Res)

ממחקר חדש עולה כי טיפול ב- Raloxifene (Evista), המשמש לטיפול ומניעת אוסטופורוזיס, מקטין את הסיכון להתפתחות סרטן שד פולשני בנשים לאחר מנפאוזה, בלא תלות בנוכחות או העדר גורמי סיכון לסרטן שד. האפקט המגן גדול יותר בנשים עם סיפור משפחתי של סרטן שד.

הממצאים עולים ממחקר שכלל 7,705 נשים שהשתתפו במחקר MORE (Multiple Outcome of Raloxifene Evaluation), ו-4,011 נשים שהשתתפו במחקר CORE (Continuing Outcomes Relevant to Evista).

לדברי החוקרים, הממצא החשוב ביותר הוא שכאשר בוחנים אוכלוסיות נשים שונות, המצויות בדרגת סיכון שונה לסרטן שד,  לא מוצאים הבדל משמעותי בתקפות התועלת שבטיפול Raloxifene למניעת סרטן שד.

במהלך 8 שנות מחקר MORE ו-CORE, נמצא קשר בין הטיפול בנשים לאחר מנפאוזה ב- Raloxifene ובין ירידה של 68% בשכיחות סרטן שד פולשני.

במחקר הנוכחי, החוקרים בחנו את השפעות Raloxifene על שכיחות סרטן שד פולשני, באמצעות רמת הסיכון הצפויה לסרטן שד (סיכון גבוה לעומת סיכון נמוך), באמצעות הנתונים הן ממחקר MORE והן ממחקר CORE.

במשתתפות שטופלו בפלסבו נמצאה קורלציה בין גיל מבוגר יותר (65 ומעלה), רמת אסטדריול גבוהה יותר, וסיפור משפחתי של סרטן שד, ובין עליה בסיכון לסרטן שד פולשני (p<0.05).

טיפול ב- Raloxifene הביא לירידה בולטת בסיכון לסרטן שד, הן בנשים בסיכון נמוך והן באלו עם סיכון גבוה לסרטן שד. Hazard Ratio עמד על 0.11-0.67, מקביל לירידה של 33%-89% בסיכון לסרטן שד בעקבות טיפול ב- Raloxifene, בהשוואה לפלסבו.

כאמור, השפעת Raloxifene היתה בולטת יותר בנשים עם סיפור משפחתי של סרטן שד, ממצא שזוהה גם במחקר MORE.

Clin Cancer Res 2006;12:5242-5247.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה