Moxifloxacin מונע בקטרמיה בעקבות עקירת שיניים (Antimicrob Agents Chemother)

מחקר חדש מצא כי Moxifloxacin יעיל יותר מ-Clindamycin במניעת בקטרמיה בעקבות עקירת שיניים. גם Amoxicillin נמצא יעיל במניעת בקטרמיה.

לדברי החוקרים, ניתן להמליץ על Moxifloxacin כטיפול מונע של בקטרמיה בעקבות טיפולי שיניים. אולם, יש להגביל את השימוש בתרופה לחולים בסיכון גבוה, העוברים טיפולי שיניים בעלי סיכון.

החוקרים בחנו את יעילות טיפול מניעתי ב-Amoxicillin, Clindamycin, Moxifloxacin, או פלסבו במניעת בקטרמיה בחולים שעברו עקרית שיניים תחת הרדמה כללית. 221 משתתפים נחלקו לאחת מארבע הקבוצות.

כ-96% מהמשתתפים בקבוצת הביקורת פיתחו בקטרמיה 30 שניות לאחר השלמת עקירת השיניים האחרונה, בהשוואה ל-46.4% ממטופלי Amoxicillin, 56.9% ממטופלי Moxifloxacin, ו-85.1% ממטופלי Clindamycin.

שכיחות בקטרמיה בקבוצת הביקורת, 15 דקות לאחר עקירת השיניים, עמדה על 64.2%, בהשוואה ל-10.7% ממטופלי Amoxicillin, 24.1% ממטופלי Moxifloxacin ו-70.4% ממטופלי Clindamycin.

ההבדלים בשכיחות בקטרמיה נשמרו שעה אחת לאחר השלמת עקירת השיניים האחרונה. שכיחות בקטרמיה עמדה על 20% בקבוצת הביקורת, בהשוואה ל-3.7% ממטופלי Amoxicillin, 7.1% ממטופלי Moxifloxacin ו-22.2% ממטופלי Clindamycin

החוקרים מצאו כי ל-Moxifloxacin היה הריכוז המעכב המינימלי הנמוך ביותר (Minimal Inhibitory Concentration 90 MIC90) כנגד זני סטרפטוקוקוס (0.19 מ”ג לליטר), חיידקים אנארוביים אובליגטוריים (0.19 מ”ג לליטר), וחיידקים אחרים (0.5 מ”ג לליטר).

החוקרים מעלים ספק בטיפול ב-Clindamycin למניעת בקטרמיה לאחר עקירת שיניים בחולים בסיכון לאנדוקרדיטיס חיידקי עם אלרגיה או אי-סבילות לפניצילין. Moxifloxacin עשוי להוות אלטרנטיבה בטוחה כטיפול מניעתי של בקטרמיה בעקבות עקירת שיניים, כאשר קיימת התווית נגד לטיפול באנטיביוטיקה משפחת ביתא-לקטאם.

Antimicrob Agents Chemother 2006;50:2996-3002

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה