יעילות טיפול משולב ב-Metformin ו-Fluoxetine להורדה במשקל (Int J Obes)

השמנת-יתר היא גורם סיכון חשוב מאוד למחלות קרדיווסקולריות, סוכרת מסוג 2, יל”ד, אוסטוארתריטיס, כבד שומני, סינדרום מטבולי והפרעות נשימתיות. בשל סיבוכים רבים, תרופות רבות להורדת משקל אינן מתאימות לטיפול בחולים הסובלים מהשמנת-יתר. Fluoxetine, תרופת נוגדת דיכאון, ו-Metformin, תרופה לטיפול בסוכרת, מביאות לירידה במשקל כתופעת לוואי, אך הפוטנטיות של כל תרופה לבדה אינה תמיד גבוהה.

מחקר חדש נועד לבחון את הטיפול המשולב להורדה במשקל בנשים הסובלות מהשמנת-יתר ועודף-משקל.

במחקר השתתפו נשים הסובלות מעודף משקל או השמנת-יתר, שהופנו למרפאות השמנת-יתר, לאחר שעברו דיאטות ותכניות חינוך לטיפול התנהגותי. החולות שהסכימו לקבל את הטיפול הוכנסו לקבוצת המקרים. אלו שלא הסכימו לקבל את הטיפול שימשו כביקורות.

הנשים בקבוצת המקרים טופלו בשילוב שכלל Fluoxetine, במינון 20 מ”ג ליום, ו-Metformin, במינון 500 מ”ג, 3 פעמים ביום. החוקרים עקבו אחר שינויים במדדי המשקל ו-BMI. שאלונים וראיונות שימשו להערכת תופעות לוואי של הטיפול.

החוקרים עקבו אחר 177 נשים, 91 מהן התנדבו למחקר. מתוך אותן 91 נשים, 66 שימשו כקבוצת המקרים ו-25 שימשו כביקורות.

מהתוצאות עולה כי בתוך תקופה של 6.68 חודשים, נרשמה ירידה משמעותית של 7.89 ק”ג במשקל (9.32%) וירידה של 3.43 U במדדי BMI (10.14%), בקרב הנשים בקבוצת הטיפול. החוקרים עקבו אחר המשתתפות קבוצת הביקורת במשך 8.12 חודשים בממוצע. במהלך תקופה זו, נרשמה ירידה של 0.48 ק”ג במשקל הנשים (0.52%) וירידה של 0.11 U במדדי BMI (0.42%), אך שינויים אלו לא היו משמעותיים.

לא נרשמו תופעות לוואי רציניות בעקבות הטיפול בקבוצת המקרים.

לסיכום, הטיפול המשולב ב- Fluoxetine ו-Metformin הביא לירידה במשקל המטופלות, והממצאים תומכים בעריכת מחקרים נוספים להשוואה בין שתי התרופות והטיפול המשולב, מול טיפול פלסבו.

Int J Obes (Lond). 2006 Sep 12

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה