מצוקת סטודנטים לרפואה במהלך שש שנות לימודי רפואה (Medical Teacher)

מחקרים רבים נערכו בנושא המצוקה בקרב סטודנטים במהלך לימודי הרפואה, אך לא ברור אם מדובר במצוקה כרונית וקבועה או מצוקה זמנית, מאחר שלא נערך מעקב לאורך כל שנות הלימודים בבתי הספר לרפואה.

מחקר חדש נועד לבחון את התסמינים בקרב סטודנטים לרפואה בתחילת דרכם (n=110) בחמש נקודות זמן, במהלך תכנית לימודים בת 6 שנים. החוקרים התייחסו לאיכות התסמינים ומשכם, וכן ביקשו לבדוק אם קיימים הבדלים בין המינים בכל הקשור למצוקה הנפשית במהלך הלימודים.

באמצעות שאלונים וראיונות העריכו החוקרים את תסמיני הסטרס, תחושת הבריאות וחומרת המצוקה בעיניי הסטודנטים. תסמיני סטרס, דוגמאת עייפות, הפרעות שינה, חרדה, איריטביליות ודיכאון, היו שכיחים מאוד.

לא נמצא הבדל משמעותי בין המינים, אך בשני המינים נרשמה עליה עקבית במספר הדיווחים, בנושא מצוקה נפשית, במהלך תכנית לימודי הרפואה. הסטודנטים שסבלו ממצוקה נפשית בתחילת לימודיהם, דיווחו על מצוקה גדולה יותר בשלב מאוחר יותר בלימודיהם.

לסיכום, החוקרים ממליצים למצוא שיטות התערבות שיסייעו לסטודנטים להתמודד עם הסטרס, לסלול נתיב למעבר חלק לתוך מסגרת בית הספר לרפואה, ולהתאים את סביבות הלימוד השונות במהלך השלבים השונים בלימודי הרפואה.

Medical Teacher, Volume 28, Number 2, March 2006, pp. 136-141(6)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה