בטיחות ויעילות משאפי Fluticasone Propionate Chlorofluorocarbon בילדים חולי אסטמה (Ann Allergy Asthma Immunol)

אסטמה היא מחלה כרונית שכיחה בילדות ולפי ההנחיות העדכניות מומלץ טיפול קורטיקוסטרואידים בשאיפה לטיפול באסטמה פרסיסטנטית. מרבית הילדים עם אסטמה מפתחים התקף ראשון במהלך שלוש השנים הראשונות לחיים. עובדה זו מציבה מספר דילמות מעניינות, מאחר ששימוש במשאפים עשוי להיות קשר בילדים בגיל זה, והחששות מתופעות הלוואי של גלוקוקורטיקואידים מעסיקות הן את הרופאים והן את ההורים. לרוע המזל, מעט מחקרים בחנו את בטיחות טיפול קורטיקוסטרואידים בשאיפה בילדים מתחת לגיל 4 שנים.

מחקר חדש בחן את יעילות ובטיחות Fluticasone Propionate Chlorofluorocarbon בילדים חולי אסטמה, בגילאי 24-47 חודשים. התרופה ניתנת באמצעות MDI (Metered-Dose Inhaler).

מספר התקפי האסטמה במטופלי Fluticasone Propionate במינון 88 מיקרוגרם, פעמיים ביום ירד במחצית, עם מספר גדול יותר של ימים ללא תסמינים וללא שימוש בונטולין, ומדדים נמוכים יותר להערכת תסמיני אסטמה.

בקרב מטופלי Fluticasone Propionate במינון 44 מיקרוגרם, פעמיים ביום, נרשם שיפור משמעותי יותר בהשוואה למטופלי פלסבו, אך ההבדל לא השיג משמעות סטטיסטית.

החוקרים לא זיהו הבדלים בעלי משמעות קלינית בהפרשת קורטיזול בשתן במשך 12 שעות בלילה, וקצב הצמיחה בקרב מטופלי Fluticasone Propionate נותר בטווח דומה לאלו שטופלו בפלסבו.

Ann Allergy Asthma Immunol. 2006;96:808-818

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה