האם סטודנטים מפתחים כישורי שיחות מוטיבציה טובים יותר באמצעות משחק תפקידים עם חולים סטנדרטים או סטודנטים אחרים? (מתוך Med Educ)

מתוצאות מחקר חדש שבוצע בקרב סטודנטים בשנה שלישית עולה כי יעילות הקניית כישורי שיחות מוטיבציה להפסקת עישון באמצעות משחקי תפקידים ע”י מטופלים סטנדרטים דומה ליעילות משחקי תפקידים ע”י סטודנטים אחרים.

עישון היא הסיבה המובילה למוות הניתן למניעה בארצות הברית, ואחת ממטרות יוזמת Healthy People 2010 היא להוריד את מספר המעשנים ב-50%. למרות חשיבות הדבר, מעט סטודנטים לרפואה זוכים ללימודים בנושא ייעוץ להפסקת עישון.

שיחות מוטיבציה הן שיטת ייעוץ ישירה, הממוקדת בחולה, שנמצאה יעילה יותר בהשוואה לייעוץ קצר לעודד מעשנים להפסיק. החוקרים ביקשו לקבוע אם משחקי תפקידים באמצעות חולים סטנדרטים היא שיטה יעילה יותר להקניית המיומנויות לסטודנטים לרפואה בשנה שלישית, בהשוואה למשחקי תפקידים ע”י סטודנטים.

במחקר השתתפו 93 סטודנטים לרפואה בשנה שלישית בתקופה שבין יולי 2003 ויולי 2004. קבוצת הביקורת כללה 46 סטודנטים שתירגלו שיחות מוטיבציה אחד עם השני, קבוצת ההתערבות כללה 47 סטודנטים שתירגלו עם חולים סטנדרטים שיחות מוטיבציה להפסקת עישון. בסיום המחקר, כל הסטודנטים ערכו שיחה שהוקלטה עם חולה סטנדרטי.

המדד העיקרי היתה הערכת איכות השיחה המוקלטת ע”י מומחה מיומן באמצעות מדד MITI

(Motivational Interviewing Treatment Integrity), שהעריך את איכות השיחות לפי 6 קריטריונים.

Med Educ.  2006; 40(8):775-80

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה