ניתוח אנדוסקופי מול ניתוח פתוח כטיפול בסינדרום התעלה הקרפלית

בסינדרום התעלה הקרפלית ניתוח אנדוסקופי קשור לפחות כאב פוסט ניתוחי בהשוואה לניתוח פתוח, אך יתרון קטן ותוצאות דומות אחרות הופכות את ה- cost effectiveness שלו ללא וודאי.

מטרת המחקר הייתה להשוות ניתוח אנדוסקופי וניתוח פתוח כטיפול בסינדרום התעלה הקרפלית בקרב חולים, שהם עובדים ומועסקים.

במחקר השתתפו 128 נבדקים מועסקים בני 25-60 עם אבחנה קלינית ואישור אלקטרופיזיולוגי של סינדרום התעלה הקרפלית אידיופטית.

המשתנה העיקרי, שנמדד היה חומרת הכאב הפוסט ניתוחי בצלקת או בכף היד הפרוקסימלית והדרגה, שבה הכאב או הרגישות מגבילים את הפעילויות. כל אחד דורג על סקאלה של 4 נקודות ולאחר מכן שונה לניקוד משולב של 0 (שום כאב) ועד 100 (כאב חמור או רגישות הגורמים להגבלה קשה בפעילות).

המשתנים המשניים היו משך ההיעדרות מהעבודה לאחר הניתוח, חומרת הסימפטומים של סינדרום התעלה הקרפלית, ניקוד מצב התפקוד, ניקוד איכות החיים ותחושה וכוח ביד. המעקבים בוצעו לאחר 3 ו-6 שבועות ו-3 ו-12 חודשים.

63 חולים הוקצו לניתוח אנדוסקופי ו-65 לניתוח פתוח. כאב בצלקת או בכף היד הפרוקסימלית היה פחות שכיח או פחות חמור בניתוח אנדוסקופי בהשוואה לניתוח פתוח, אך ההבדלים היו באופן כללי קטנים. לאחר 3 חודשים, כאב בצלקת או בכף היד דווח על ידי 33 חולים (52%) בקבוצת הניתוח האנדוסקופי וב- 53 חולים (82%) בקבוצת הניתוח הפתוח (המספר שצריך לטפל היה 3.4, רווח בר סמך 95% – 2.3-7.7). לא היו הבדלים בין שתי הקבוצות בתוצאות האחרות. משך החציון הממוצע של היעדרות מעבודה לאחר הניתוח היה 28 יום בשתי הקבוצות. מדדים של איכות החיים השתפרו בצורה ניכרת.

BMJ. 2006 Jun 24;332(7556):1473

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה