אולטרה-סאונד וטיפול NSAID בעלי השפעה הפוכה על ריפוי רצועות (Am J Sports Med)

ממודל בעלי חיים של נזק לרצועת הברך, עולה כי טיפול ב-Pulsed Ultrasound בעוצמה נמוכה מזרז את הריפוי, בעוד שטיפול NSAID מאט את תהליך ההחלמה.

שני הטיפולים הללו שימשו לטיפול בפגיעות ברצועות, אך השפעתם על תהליך הריפוי, כאשר משמשים כל אחד בנפרד, או שני הטיפול ביחד, מעולם לא נבדקה.

בכדי לבחון את הנושא, החוקרים העריכו את תהליך הריפוי ב-60 מבוגרים עם נזק ניסיוני מכוון ל-Medial Collateral Ligament בשתי הברכיים. בעלי החיים טופלו ב-Celecoxib, בכל בע”ח, ברך אחת טופלה באמצעות US אקטיבי, והשניה באמצעות US לא-אקטיבי.

אולטרה-סאונד אקטיבי האיץ את ריפוי הרצועות, בעוד ש-Celecoxib גרם להפך. ברכיים שטופלו באפשרויות אלו השיגו דרגת ריפוי דומה, אך תחת טיפול Celecoxib התהליך ארך זמן ארוך יותר.

כאשר ניתן שילוב של Celecoxib עם US אקטיבי, הטיפולים ביטלו זה את זה. התוצאה הסופית היתה שהברכיים החלימו במהירות דומה לטיפול ב-US לא-אקטיבי.

באשר לאופן בו NSAID מפריעים לריפוי הרצועה, החוקרים טענו כי ההשערה היא שהסיבה נובעת מירידה ביצירת קולגן.

לדברי החוקרים, טיפול NSAID הוא מקובל, אם משתמשים בהם רק כטיפול אנטי-דלקתי נגד הכאב 3-4 ימים לאחר הפגיעה. אך מהממצאים עולה כי יש להפסיק את הטיפול מוקדם ככל הניתן, מאחר שהם עלולים לפגוע בתהליך ההחלמה.

בחולים הממשיכים לסבול מכאב לאחר 3-4 ימים, החוקרים ממליצים לנסות טיפול באקמול.

Am J Sports Med 2006;34:1094-1102.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה