הקשר בין אומגה 3 וניסיון התאבדות (Am J Psychiatry)

ממחקר חדש עולה כי רמות נמוכות של Docosahexaenoic Acid בסרום, ורמות מוגברות של יחס Omega-6/Omega-3, מעלה את הסיכון להתנהגות אובדנית בחולים הסובלים מדיכאון עמוק.

קיים קשר בין הפרעות דיכאון ובין רמות נמוכות של חומצות שומן Omega-3, עם יחס מוגבר Omega-6/Omega3, בעוד שחומצות שומן אומגה-3 משמשות כאמצעי טיפול. עם זאת, קיימת מחלוקת באשר לקשר האפשרי בין רמות חומצות שומן רב-בלתי רוויות ובין התנהגות אובדנית.

במחקר פרוספקטיבי בדקו החוקרים אם קיים קשר בין חומצות שומן רב-בלתי רוויות ובין התנהגות אובדנית. החוקרים מדדו את רמות חומצות שומן רב-בלתי רוויות ואחוז Docosahexaenoic Acid, Eicosapentaenoic Acid, Arachidonic Acid, ויחס Omega-6/Omega-3 בחולים הסובלים מדיכאון ומנוטרים לניסיון התאבדות במשך שנתיים. מחשבות דיכאוניות ואבדניות נמדדו באמצעות Hamilton Depression Rating Scale ו-Beck Scale for Suicidal Ideation.

מבין 33 המשתתפים שהשתתפו במחקר, 3 אבדו בזמן תקופת המעקב. 7 משתתפים עברו ניסיון התאבדות אחד לפחות. משך המחלה הממוצע עמד על 16.6 שנים, עם ממוצע של 3.7 שנים לפני אירועי דיכאון. סה”כ, ב-53% מהמשתתפים היתה היסטוריה של ניסיון התאבדות בעבר.

החוקרים מדווחים כי אחוז נמוך של Docosahexaenoic Acid מבין כלל Phospholipid Fatty Acids, ויחס Omega-6/Omega-3 גבוה, נמצאו פקטורים מנבאים לניסיון התאבדות. מבין המשתנים הקליניים והדמוגרפיים, רק גיל ומחשבות אובדניות נמצאו בקורולציה משמעותית עם אחוזי Docosahexaenoic Acid (גיל = P=0.02, מחשבות אובדניות = P=0.02).

אם הממצאים יאושררו, יהיו להם השלכות לנוירוביולוגיה של התאבדות וירידה בסיכון לאובדנות.

Am J Psychiatry 2006;163:1100-1102.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה