AMA קוראים להטיל הגבלות על פרסום תרופות

American Medical Association (AMA) קרא ביום רביעי האחרון למורטוריום בנושא עידוד פירסומות לתרופות חדשות ומכשירים רפואיים, עד להוכחה שהמוצרים עובדים ובטוחים.

AMA קרא ל-FDA לדרוש מהיצרנים להמתין למשך תקופה בלתי-מוגבלת לאחר השגת אישור רגולטורי של תרופה או מוצר, לפני השקת פרסומות ישירות לצרכן, בעיתונות, בטלויזיה, או באמצעי תקשורת אחרים.

באיגוד שקלו לבקש דחייה של שנים, אך החליטו לאפשר ל-FDA לקבוע את משך הזמן, שעשוי להיות תלוי באם התרופה או המכשיר מהווים פריצת דרך חדשה.

רופאים התלוננו באשר למטופלים הדורשים תרופות לא-מתאימות לאחר שהשתכנעו בעקבות מסע הפרסום של חברת תרופות. יצרני התרופות טוענים שהפרסומות מחנכות את הציבור ורק מייעצות לחולים לברר אצל הרופא המטפל.

ההמלצה של מומחי AMA היתה ש-FDA ייתן אישור מוקדם לפרסומות ויבטיח שהן מבוססות על מידע אוביקטיבי ממחקרים קליניים, יסביר בבירור אודות היתרונות והחסרונות של הטיפול, ואת האזהרות ותופעות הלוואי האפשריות.

מומחי AMA טוענים כי רופאים יזכו לאפשרות להכיר טוב יותר את היתרונות והחסרונות של התרופה לפני מתן מרשם למטופל, ויוכלו לקבוע טוב יותר באילו מקרים התרופה מתאימה לחולה.

קבוצת יצרני תרופות טענה כי בדומה ל-AMA, מטרתם היא לחנך את הציבור, וציטטו הסכם בין יצרנים מהשנה שעברה בו הוחלט ליידע מרצון את הרופאים לפני השקת פרסומות לצרכן.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה