האם Ciclesonide בשאיפה מצמצם את הצורך בטיפול פומי בסטרואידים בחולי אסטמה? (Chest)

מחקר בשלב 3 מצא כי חולים עם Ciclesonide, קורטיקוסטרואיד בשאיפה, מצמצם משמעותית את הצורך בטיפול פומי בסטרואידים בחולים עם אסטמה עיקשת, בזמן שמשפר או שומר על מחלה מאוזנת.

ל-Ciclesonide מאפייני שחרור ופיזור חדשים, המקטינים את תופעות הלוואי המקומיות והסיסטמיות, אך שומר על פעילות גבוהה נגד המחלה. לכן, הוא עשוי להתאים לצמצום טיפול פומי בסטרואידים.

במחקר השתתפו 141 מבוגרים ובני נוער בגיל 12 ומעלה עם אסטמה עיקשת חמורה, התלויה בטיפול ב-Prednisone. המשתתפים חולקו לטיפול ב- Ciclesonide בשאיפה (במינון 640 או 1,280 גרם ביום) פעמיים ביום, או טיפול פלסבו במשך 12 שבועות.

הנבדקים עברו הערכה שבועית לקבוע אם ניתן להוריד את מינון פרדניזון. בשבוע 12 ראו כי מינון פרדניזון היה נמוך משמעותית ב-47% ו-63% במטופלי Ciclesonide במינון נמוך ובמינון גבוה, בהתאמה, בעוד שמטופלי פלסבו נזקקו לעליה של 4% במינון Prednisone.

אפקט צמצום הטיפול הפומי בסטרואידים בעקבות טיפול ב- Ciclesonide היה בולט בשבוע השני לטיפול, ונשמר לכל אורך המחקר, ואיפשר הפסקת טיפול בסטרואידים דרך הפה בכשליש ממטופלי Ciclesonide , לעומת 11% ממטופלי פלסבו.

בנוסף, איזון אסטמה כפי שנמדדה לפי ערכי FEV1 וניטור מדידות PEF בבוקר, נשמרה או השתפרה בקרב מטופלי Ciclesonide.

תופעות לוואי מקומיות וסיסטמיות היו דומות בכל הקבוצות. בהתאם למחקרים קודמים, נמצאה ירידה בדיכוי ציר היפותלומוס-היפופיזה-אדרנל תחת טיפול ב-Ciclesonide, בהשוואה לטיפול פלסבו. דיכוי תפקוד הציר הוא חשש גדול בקרב מטופלים בסטרואידים בשיאוף.

יש מקום לבחון את ההשפעות של ההשפעות הללו של Ciclesonide במחקרים ארוכי טווח נוספים.

Chest 2006;129:1176-1187.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה