צמחי המרפא והתוספים הנפוצים ברפואה פלסטית (מתוך Plastic and Reconstructive Surgery)

ממחקר חדש עולה כי שימוש בצמחי מרפא ותוספות נמצא בשכיחות גבוהה יותר בקרב אוכלוסיית חולים קוסמטיים מאשר באוכלוסיה הכללית. יתרה מכך, תופעות הלוואי והסיבוכים הפוטנציאלים של תרופות אלה הופכות אותן ללא בטוחות ולא “טבעיות”.

לשימוש נפוץ בצמחי מרפא ובתוספים בקרב חולים קוסמטיים יש אפקט שלילי על הטיפול בחולה בתקופה שסביב הניתוח עצמו. מטרת החוקרים הייתה לזהות שכיחות של שימוש כזה בקרב חולים קוסמטיים בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, להעלות מודעות בקרב הרופאים בטיפול יעיל של צמחי מרפא ותוספים אלה ולחקור בספרות אסטרטגיות טיפול בחולים המשתמשים בחומרים אלה בתקופה שלפני הניתוח ואחריו.

במחקר השתתפו 200 אנשים שחולקו לשתי קבוצות, האחת כללה חולים קוסמטיים והשנייה כללה אנשים מהאוכלוסייה הכללית. המשתנים שנבדקו היו צמחי המרפא והתוספים הכי נפוצים ושיעורי השימוש בהם. לאחר מכן, 20 מנתחים פלסטיים תוחקרו בנוגע למודעות שלהם לצמחי המרפא והתוספים הכי נפוצים ולאפקטים של חומרים אלה בתקופת הניתוח ואחריו.

על פי תוצאות המחקר, שיעור השימוש בצמחי מרפא ותוספים בקרב חולים קוסמטיים היה 55% מול 24% באוכלוסייה הכללית (p < 0.001). ארבעת החומרים הכי נפוצים בשימוש בקרב חולים קוסמטיים הם : chondroitin 18%, ephedra 18%, Echinacea 14% ו- glucosamine -10%. באוכלוסייה הכללית, ארבעת החומרים הכי נפוצים בשימוש הם :

Echinacea -8%, garlic -6%, ginseng -4% ו- ginger -4%.

הסקר, שנערך בקרב הרופאים, הראה מודעות של 54% מצמחי המרפא והתוספים שהיו ברשימה. מתוך כל רשימת צמחי המרפא והתוספים, רק לגבי ephedra הרופאים המליצו להפסיק את השימוש בתקופה, שסביב הניתוח. לגבי 85% מצמחי המרפא והתוספים לא הייתה המלצה דומה.

לידיעה ב- Plastic and Reconstructive Surgery

לידיעה ב- PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה