מתן חיסון נגד שחפת עשוי למנוע הופעת צפצופים בילודים

חוקרים מבריטניה מוצאים קשר מובהק סטטיסטית בין מתן חיסון בתרכיב BCG נגד שחפת לבין ירידה בשכיחות הצפצופים בילדים.

אחת החוקרות, ד”ר Linehan, מסבירה בראיון כי במחקרים קודמים נתקבלו עדויות לכך שחיסון בתרכיב BCG עשוי לגרום לתגובה חיסונית הקשורה לירידה בסיכון להופעת אסתמה ומחלות אלרגיות.

בכדי לקבוע מהי השפעת מתן חיסון בתרכיב BCG לילודים על שכיחות מקרי הצפצופים בדקו החוקרים ילדים שנולדו לאורך תקופה של 6 חודשים שבה הוצע מתן החיסון, לאורך תקופה בת 22 חודשים שבה לא הוצע החיסון ולאורך תקופה בת 6 חודשים שבה נקבעה מחדש מדיניות של מתן החיסון באופן שגרתי.

במחקר נכללו 5086 ילדים בין הגילאים 6-11 חודשים. שיעור התגובה של ההורים למילוי שאלונים עמד על ערך של 47.5% (כ-2414 ילדים).

שכיחות מקרי הצפצופים הכללית נקבעה על-פי התשובה לשאלה הנוגעת להופעת צפצופים או שריקות במהלך 12 החודשים האחרונים ועמדה על ערך של 20.3%.

כאשר נבדק סטטוס מתן החיסון, עמדה שכיחות מקרי הצפצופים על ערך של 23.2% בקרב הילדים שלא חוסנו, לעומת 17.2% בקרב הילדים שחוסנו.

ד”ר Linehan מציינת כי התצפית החשובה הינה שבקרב ילדים שקיבלו את החיסון במהלך תקופת הינקות (12 חודשי החיים הראשונים) הופיעה שכיחות נמוכה יותר, באופן מובהק סטטיסטית, של מקרי צפצופים, בהשוואה לילדים שלא קיבלו את החיסון.

לאחר התאמה לגורמי בלבול אפשריים, ערך ה-OR לצפצופים במתן חיסון BCG עמד על ערך של 0.68.

ד”ר Linehan מסכמת כי יתכן שחיסון בתרכיב BCG קשור להפחתת הסיכון לאסתמה ולמחלות אלרגיות, וכי מחקר עתידי יכלול בדיקה פרוספקטיבית של הקשר בין מתן החיסון בינקות לבין הופעת אסתמה ו/או מחלה אלרגית.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה