טיפולי external counter pulsation יעילים לאנגינה רפרקטורית (Am J Cardiol )

לפי מחקר חדש, Enhanced external counter pulsation (EECP) יעיל כטיפול במטופלים עם אנגינה רפרקטורית והפרעה חמורה בתפקוד חדר שמאל.

EECP הוא מתקן ממוחשב המפעיל לחץ חיצוני על איברים על הגוף והגפיים, ובכךלשפר את ההחזר הורידי, להפחית את הלחץ שהלב עובד כנגדו ולהגביר את הפרפוזיה בעורקים הכליליים.

במחקר השתתפו 363 מטופלים, עם אנגינה רפרקטורית והפרעה חמורה בתפקוד חדר שמאל (EF < 35%). המטופלים עברו 32 טיפולי EECP בממוצע, כאשר כל טיפול נמשך כשעה. המעקב אחרי המטופלים נמשך שנתיים.

אחרי השלמה של סדרת הטיפולים, היה שיפור מובהק בחומרת האנגינה של המטופלים. ב- 72% מהמטופלים, אנגינה קשה נעלמה או שהפכה לקלה ו- 52% מהמטופלים יכלו להפסיק את הטיפול בניטרוגליצרין. ב- 55% מהמטופלים, השיפור בחומרת האנגינה נשאר גם אחרי שנתיים.

החוקרים מדווחים, כי רק במקרים מעטים נדרשו טיפולי EECP חוזרים. הגורם השכיח ביותר לטיפולי EECP חוזרים, היה מחזור טיפולים ראשון לא שלם.

בראיון לרויטרס אומר אחד החוקרים, כי על אף השיפור שחל בטיפול במחלת לב איסכמית, בארה”ב ישנם כיום 2.4 מיליון מטופלים עם מחלת עורקים כליליים, שאינם מועמדים לרה-ווסקולריזציה פולשנית.

לפי החוקרים, רוב המטופלים במחקר זה לא היו מועמדים לרה-ווסקולריזציה. טיפולי ה- EECP, הצליחו להביא לשיפור ניכר בחומרת האנגינה ובאיכות החיים שלהם, שיפור שנמשך יותר משנתיים.

Am J Cardiol 2006;97:17-20.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה