vasopressin משפר את הסטטוס ההמו-דינמי במקרי הלם קרדיוגני עיקש (Am J Cardiol)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, vasopressin מגדיל את הלחץ העורקי הממוצע ללא תופעות לוואי על פרמטרים המו-דינמיים בחולים הסובלים מהלם קרדיוגני עיקש לאחר אוטם שריר לב אקוטי.

החוקרים מסבירים כי vasopressin משפר את הסטטוס ההמו-דינמי בחולים הסובלים משוק ספטי, אך עד כה לא נבדקו בטיחות ויעילות השימוש בו כגורם המשפיע על הלחץ במצב של הלם קרדיוגני.

החוקרים בדקו את השפעת השימוש ב-vasopressin על המצב ההמו-דינמי, אינדקס כוח הלב ומתן השתן בחולים שהתפתח בהם הלם קרדיוגני לאחר אוטם שריר הלב.

בחולים שקיבלו vasopressin כתרופה מעלה לחץ בנוסף לטיפול הבחירה ב-inotrope ו/או טיפול ב-vasopressor הופיעה עליה בלחץ העורקי הממוצע מ-52mmHg ל-72mmHg כעבור שעה וערך זה נשמר כעבור 24 שעות.

מתן טיפול באמצעות vasopressin לא נקשר לתופעות לוואי על אינדקס הלב, או לחץ ה-capillary wedge הפולמונרי. הטיפול נקשר לעליה גם במתן השתן מ-30mL לשעה ל-64mL לשעה, אך שיפור זה לא נמצא מובהק סטטיסטית.

בחולים שטופלו באמצעות norepinephrine במקום vasopressin הופיעה עליה קטנה יותר בלחץ העורקי הממוצע. ממצא זה הופיע יחד עם ירידה במתן השתן ועליה זמנית בלחץ ה-capillary wedge הפולמונרי.

לא דווח על הבדלים מובהקים סטטיסטית בשכיחות הישנות מקרי האיסכמיה בלב, או האיסכמיה בגפיים בין קבוצת ה-vasopressin וה-norepinephrine.

החוקרים מסכמים כי זהו המחקר הראשון הבוחן את השפעת ה-vasopressin על פרמטרים המו-דינמיים ועל הלם קרדיוגני לאחר אוטם שריר לב ומעיד כי ל-vasopressin אין תופעות לוואי על הסטטוס ההמו-דינמי. הם מציינים כי רק מחקר פרוספקטיבי אקראי יענה לשאלה הנוגעת לטיפול המיטבי מבין השניים (vasopressin או norepinephrine) במקרים של הלם קרדיוגני לאחר אוטם שריר הלב.

לידיעה במדסקייפ

Am J Cardiol 2005;96:1617-1620.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה