impingement תת-אקוטי פוסטרו-מדיאלי של הקרסול בספורטאים: בדיקת MRI וטיפול מונחה אולטרא-סאונד (Skeletal Radiol)

במחקר שפורסם לאחרונה בדקו החוקרים את השימוש ב-MRI ואת יעילותה של הזרקת סטרואידים בהנחית אולטרא-סאונד באיבחון ובטיפול בספורטאים הסובלים מ-impingement פסטרו-מדיאלי קליני של הקרסול.

החוקרים ערכו אנליזה רטרוספקטיבית של ממצאי הדמיות ה-MRI בקרב 9 ספורטאי על הסובלים מ-impingement פוסטרו-מדיאלי של הקרסול. בנוסף נבדקו תוצאות הבדיקות שנערכו ל-6 ספורטאים מקצועיים הסובלים מכאבים פוסטרו-לטרליים והם שימשו כקבוצת ביקורת.

שני הרופאים המומחים לרדיולוגיה בדקו את התוצאות באופן סמוי מבחינת הפרטים הקליניים והיחס בין מספרי הנבדקים בקבוצת המחקר ובקבוצת הביקורת. 9 הספורטאים בקבוצת המחקר עברו בדיקת אולטרא-סאונד אבחנתית וקיבלו זריקות סטרואידים ומשככי כאבים בהנחיית אולטרא-סאונד לתוך האזור הפגוע. מעקב אחר הנבדקים בוצע באמצעות ראיונות טלפוניים.

עיבוי פוסטרו-מדיאלי קפסולרי נצפה רק בספורטאים הסובלים מ-impingement פוסטרו-מדיאלי (ב-7 מתוך 9). דלקת של הקרום הסינובי באזור הפוסטרו-מדיאלי נמצאה בכל האתלטים בקבוצה זו, אולם, דלקת של הקרום הסינובי באזור הפוסטריורי והפוסטרו-לטרלי נצפתה גם כן בנבדקים אלה.

דלקת מתונה של הקרום הסינובי באזור הפוסטרו-מדיאלי נמצאה גם ב-2 מנבדקי קבוצת הביקורת. בדיקת האולטרא-סאונד אפשרה זיהוי של עיבוי לא תקין של רקמות רכות באזור הפוסטרו-מדיאלי מתחת ל-tibialis posterior בין ה-medial malleolus וה-talus בכל 9 הספורטאים. לאחר מתן הזריקות שבו כל הספורטאים לרמת הביצועים הקודמת שלהם, ו-8 מתוך ה-9 לא סבלו מסימפטומים שארייתיים או חוזרים.

החוקרים מסיקים כי MRI עלולה למנוע זיהוי של אי-תקינות ניכרת המצויה במקביל לבעיה, ואילו בדיקת האולטרא-סאונד מאפשרת קביעת מיקום של אי-התקינות ברקמה הרכה הפוסטרו-מדיאלית ויכולה לסייע בהנחיית הטיפול בהזרקה וכך לאפשר חזרה לפעילות ללא צורך בהתערבות ניתוחית.

 Skeletal Radiol. 2005 Dec 15;:1-7

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה