שלב הורדת המינון של סמי ההרדמה החל ורה”מ החל לנשום באופן עצמאי (הודעת מנכ”ל הדסה)

ע”פ הדיווח האחרון מהדסה עין כרם, החל תהליך הפחתת מינון תרופות ההרדמה שמקבל רה”מ שרון, והוא החל לנשום באופן עצמוני (למרות שהוא עדיין מחובר למכונת ההנשמה). להלן הדיווח המלא באתר “הארץ”.

במקביל, הויכוח שהפך להיות גם ציבורי ותקשורתי לגבי אופן הטיפול בשרון נראה שרק מתגבר. הארץ מפרסם שוב ביקורת על הטיפול בשרון, גם מתוך “רופא בכיר” בתוך הדסה..

אתמול ציין העיתונאי דן מרגלית כי יו”ר הר”י , ד”ר בלשר הביע בראיון שקיים עמו כעס על הפירסומים בתקשורת של ביקורת מצד רופאים על אופן הטיפול בשרון. רן רזניק, מעיתון הארץ מפרסם היום מאמר הדן בסוגייה זו ובה הוא מביע תמיכה בעובדה של “הצגת ביקורת בזמן אמת”.

כתבה נוספת , מאת פרופ’ דונחין, רופא מרדים בהדסה וממונה על הבטיחות בבית החולים,  מתארת בצורה ברורה וסכימתית את תהליך ההרדמה והפסקתה.

הערת המערכת: באשר לסוגייה של דיון רפואי ציבורי בכלי התקשורת ובהתייחס למאמרו של רזניק, חשוב אולי לציין ולהדגיש כאן, שדיונים רפואיים, כולל ביקורת והפקת לקחים מתקיימים כל העת בבתי החולים ובמרפאות. עיון מהיר בכל הצגות המקרה, ה-debates שאנו סוקרים כאן באתר יכול ללמד שאכן יש מחלוקות וגישות שונות לטיפול ברפואה. בזה אין כל חדש. להיפך, דומה שהמערכת הרפואית אף מעודדת דיון והחלפת דיעות וגישות שונות, שכן יש בכך ודאי תרומה להסקת המסקנות, לגיבוש המלצות לעתיד וכד’.

השאלה היא, האם נכון, הגון ואתי שרופאים שאינם מכירים לעומק את כל הפרמטרים של רה”מ שרון הפציינט, ואת כל מהלך המחלה והטיפול בו, יציגו ביקורת, ואפילו ביקורת נוקבת, באמצעות ערוצי התקשורת השונים – וכל זאת בשעה שהרופאים עדיין נאבקים, תרתי משמע, על הצלת חייו של רה”מ.  לנו נראה שההתערבות היחידה הראוייה כרגע היא או להביע תמיכה בצוות הדסה, ואם יש למומחה כזה או אחר הצעה מעשית הנוגעת לאופן המשך הטיפול בשרון – ודאי יוכל למצוא את הדרך להעבירה ישירות לצוות המטפל.

יש ודאי מקום לבצע תחקיר ו”דיון מקרה” בטיפול שניתן לשרון, כמו שיש לעשות בכל מקרה של טיפול רפואי מסובך בחולה. במקרה של שרון, יכול להיות שמסקנות דיון כזה צריכות אף להגיע לידיעת הציבור הן בשל העניין הרב שמגלה הציבור וכלי התקשורת, והן בשל השאלות הקשורות לאופן הטיפול באישיות בכירה כולל השאלות שהועלו על הסכנות ב”טיפול יתר”. אבל גם דיוני מקרה מקצועיים ומפורטים (למטרת הפקת לקחים ולימוד, לא לקביעת המשך טיפול, שם ודאי הדיונים רציפים ושוטפים) נעשים בדר”כ לאחר שיש פרוגנוזה מסויימת ברורה. זה ודאי עדיין לא השלב…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה