נשים עם Atrioventricular Septal Defects בסיכון מוגבר לסיבוכים (מתוך Eur Heart J)

ממחקר חדש עולה כי נשים הרות עם Atrioventricular Septal Defects מצויות בסיכון מוגבר לסיבוכים לבביים, והיילודים חשופים לשיעורי תמותה מוגברים.

בניגוד לאמונה הרווחת, פגמים במחיצה בין הפרוזדורים לחדרים הם מסובכים יותר מפגמים פשוטים במחיצה בין הפרוזדורים כאשר מדובר בנשים הרות. סיבוכים מופיעים לעיתים קרובות יותר, ומצריכים הדרכה קרדיולוגית קפדנית במהלך ההריון.

החוקרים בדקו את היקף הבעיה ואת הפקטורים המשפיעים על הסיכוניים הלבביים וסיכונים אחרים במהלך ההריון בנשים עם Isolated Atrioventricular Septal Defects ועל היילודים שלהן.

29 מ-62 משתתפות עברו הריון אחד לפחות, 26 השלימו את ההריון. ל-36 נשים לא היו ילדים.

הפרעות קצב בעלי משמעות קלינית זוהו במהלך 9 מ-10 הריונות בחמש נשים שעברו בדיקות להפרעות קצב.

חלה ירידה זמנית במדד NYHA בכל 29 ההריונות, והידרדרות זו נשמרה לאחר 11 הריונות למשך למעלה משנה בממוצע.מבין 18 הנשים עם Left Atrioventricular Valve Regurgitation Residual ידוע לפני ההריון,  9 סבלו מהידרדות של המסתם השמאלי לאחר ההריון.

8 הריונות הסתבכו בעקבות הפרעות הקשורות ביל”ד, וב-11 מבין 48 ההריונות שהושלמו נרשמו סיבוכים כלליים.

6 מהילדים סבלו ממחלת לב מולדת, כולל 4 ילדים עם Atrioventricular Septal Defects. במחקר נרשם מקרה אחד של תמותה בתוך הרחם, בגיל הריון של 6 חודשים. שני ילדים עם Hypoplasia Atrioventricular Septal Defects בצד שמאל נפטרו במהלך השנה הראשונה לחיים.

במרבית הנשים בהן תוקן הפגם במחיצה בין הפרוזדורים והחדרים, אין התווית-נגד להריון, למרות שלדעת הכותבים חשוב שחולות אלו יהיו מודעות לסיכון המוגבר להן ולילדיהם.

בנשים עם Atrioventricular Septal Defects, ללא התוויות-נגד רציניות כנגד הריון, הכותבים מציעים ביקור אצל קרדיולוג במרפאת חוץ, בתחילת הטרימסטר השני.

בזמן הביקור, יש לעבור על התלונות והסיבוכים ולבצע בדיקה פיזיקאלית, אק”ג ואקו לב. בנוסף, יש מקום לבצע ניטור אק”ג ל-24 שעות במטופלות עם תלונות שעלולות לרמוז להפרעת קצב.

דרוש לפחות ייעוץ אחד בתחילת הטרימסטר השלישי. נשם עם הידרדרות של מסתם AV, תסמיני אי ספיקת לב או הפרעות קצב, יזדקקו להשגחה צמודה יותר של קרדיולוג.

בנוסף, חשוב שהמטופלות יבקרו במרפאת חוץ כשנה אחת לאחר ההריון, כדי לבדוק את הסיבוכים הלבבים, ואת הצורך בהתערבות קרדיאלית, למשל, להידרדרות של אי ספיקת המסתם.

Eur Heart J 2005;26:2581-2587.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה