ה- FDA הרחיבה את ההתוויה לטיפול מונע בטמיפלו לילדים בגילאי 1-12 שנים

חברת רוש הודיעה לאחרונה, כי רשות ה- FDA האמריקאית, אישרה הרחבה של ההתוויה למתן מניעתי של טמיפלו (TAMIFLU, oseltamivir phosphate), וכעת היא כוללת גם ילדים בגילאים 1-12 שנים.

טמיפלו, התרופה האנטי-ויראלית המובילה במניעה ובטיפול בשפעת, אושרה לטיפול עד היום רק במתבגרים ובמבוגרים (גיל 13 שנים למעלה). טמיפלו היא כעת התרופה האנטי-ויראלית היחידה, הניתנת לילדים מעל גיל שנה כטיפול בשפעת מסוג A או B.

לפי המנהל הרפואי של חברת רוש, לטמיפלו יש תפקיד חשוב בהגבלה של ההתפשטות של מחלת השפעת בקרב ילדים ומבוגרים. כאשר עונה נוספת של שפעת עומדת בפתח, ההתוויה החדשה מספקת כלי חשוב חדש להתמודדות עם המחלה.

במחקר שנעשה נצפה, כי כאשר טמיפלו ניתנה 48 שעות מזמן החשיפה, היא הפחיתה את שיעור מחלת השפעת מ- 17% בקבוצה שלא קיבלה טיפול מניעתי, ל- 3% בקבוצה שטופלה מניעתית.

המינון של טמיפלו בהתוויה החדשה הוא בין 30-60 מג, בתלות במשקל הילד. הטיפול צריך להתחיל ב- 48 שעות שאחרי החשיפה לאדם נגוע.

ההתוויה החדשה התבססה על מחקר שכלל יותר מ- 1000 מטופלים, מבוגרים וילדים. המחקר הראה, כי מניעה אחרי החשיפה, יעילה במניעה של ההתפשטות של מחלת השפעת בקרב ילדים ומבוגרים, וכי ההשפעה המגנה של טמיפלו בילדים בגילאים 1-12 שנים, דומה להשפעה שיש בשאר האוכלוסייה. ה- FDA אישרה כי הטיפול נמצא בטוח לשימוש בילדים בגילאים אלו.

 

 

לידיעה המלאה

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה