האם CPAP מחליש בלבד בחולי דום נשימה בשינה? (Ann Neurol)

טיפול בדום נשימה חסימתי בשינה עם לחץ חיובי ממושך בדרכי האוויר (CPAP) אינו פתרון לבעיה, מדווחים חוקרים בגיליון דצמבר של Annals of Neurology. הבעיה האמיתית, על פי החוקרים, היא הפגיעה הנוירולוגית הגורמת להפרעה בנשימה, והפתרון הוא מניעת ההתקדמות של דום נשימה חסימתי.

במחקר שנערך 5 שנים, 47 חולים ללא השמנת יתר עם דום נשימה בשינה קיבלו CPAP נזלי.

הנבדקים עברו בדיקות קליניות, 4 פוליסומנוגרפיות ללא CPAP. החוקרים העריכו תגובה סנסורית ללחץ על החך המוקוזלי והענבל. כמו כן מילאו שאלונים בנושא הפרעות בשינה ומילאו יומן שינה.

לאף אחד מהנבדקים לא היו תוצאות תקינות ללא CPAP נזלי למשך שניים או שלושה לילות. לאחר תקופה של 5 שנות המחקר, הנבדקים נזקקו לעלייה ב-CPAP נזלי של מ-1 ס”מ ל-7 ס”מ H20.

החוקרים ציינו כי יש לזהות הפרעות נשימה בשינה לפני ביסוס ודאי של דום נשימה בשינה ויש לטפל בנחירות כבדות. יותר הגיוני למנוע מאשר לטפל בתסמונת לשעולם לא תרפא.

קיימים גורמי סיכון בילדות ויותר כלכלי למנוע את התסמונת. כמו מניעת התקף לב או שבץ.

לסיכום, ציינו החוקרים, חשוב לדעת את היקף הפגיעה הנוירולוגית לפני הניתוח. כמו כן חשוב להבין כי CPAP נזלי אינו פתרון מלא וחוסר היענות היא בעיה רצינית… יתכן וניתוח הוא פתרון טוב יותר.


הערת מערכת: יש לזכור שמחקרים רבים, חלקם הגדול אף הוצגו אצלנו, הראו ששימוש ב-CPAP מפחית את הסיכון של אירועים קרדיווסקולרים בקרב אנשים הסובלים מתסמונת דום או הפסקת נשימה בשינה.

בקישור זה מוצג מאמר מה-LANCET שהראה ירידה בסיכון בקרב האוכלוסיה הסובלת מתסמונת הפסקת נשימה, ואשר משתשמת ב-CPAP

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה