מדבקותMethyphenidate יעילות כטיפול ב-ADHD

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של American and Canadian Academies of Child and Adolescent Psychiatry (AACAP/CACAP) עולה כי שיטות מתן Methyphenidate (MethyPatch) טרנסדרמליות, טובות יותר בהשוואה לתרכובות אורליות, לטיפול בילדים עם Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

משתתפים שטופלו בשיטה טרנסדרמלית הראו שיפור משמעותי בכל מדדי היעילות של המחקר, בהשוואה למטופלי פלסבו. השיטה הטרנסדרמלית היתה יעילה בהקטנת התסמינים של ADHD, כפי שהוערכו ע”י רופאים, מורים והורים.

החוקרים אספו 282 נבדקים שטופלו בשיטה הטרנסדרמלית ב-Methyphenidate (Concerta), או בפלסבו. מדבקות דמה וכדורים שימשו בזרועות הטיפול המתאימות.

הילדים שהשתתפו במחקר היו בגילאי 6-12 (ממוצע 8.8 שנים), 66.3% היו בנים.

בתקופה של 5 שבועות בוצעה התאמה של המינון האופטימלי. המדבקה מגיעה ב-4 גדלים, בהתאם ל-4 מינונים 1.1 מ”ג לשעה, 1.78 מ”ג לשעה, 2.21 מ”ג לשעה, 2.97 מ”ג לשעה. התרכובת האורלית ניתנה ב-4 מינונים: 18 מ”ג, 27 מ”ג, 36 מ”ג, 54 מ”ג.

תגובה לטיפול הוגדרה כירידה של 25% לפחות בתסמיני ADHD, כפי שנמדדו לפי ADHD Rating Scale IV (ADHD RS-IV). הנבדקים הוערכו גם לפי Clinical Global Impressions-Severity (CGI-S), CGI-Improvement (CGI-I) ו-Parent Global Assessment (PGA).

החוקרים הדגישו כי מטרת המחקר היתה לבחון את יעילות מדבקה טרנסדרמלית, ולא להשוות אותה לטיפול אורלי פעם ביום. הנבדקים שהגיבו לטיפול המשיכו באותו טיפול בתקופה של שבועיים.

169 משתתפים השלימו את המחקר. אוכלוסית המשתתפים כללה 270 נבדקים,  96 בקבוצת הטיפול הטרנסדרמלי, 89 בקבוצת הטיפול האורלי ו-85 בקבוצת הפלסבו.

נרשם שינוי משמעותי במדד הממוצע של ADHD RS-IV בשתי הקבוצות המטופלות, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (P<0.001). מדדים אלו ירדו בממוצע של 24.2 נקודות בקבוצה הטרנסדרמלית, 22 בקבוצה האורלית ו-9.9 נקודות בקבוצת הפלסבו.

בסיום המחקר, 72% מהנבדקים בקבוצה הטרנסדרמלית הראו שיפור במדדי CGI-I, כמו גם 68% בקבוצת האורלית ו-25% בקבוצת הפלסבו (P<0.0001 לשניהם, בהשוואה לפלסבו).

שיפור במדדי PGA היה כמעט דומה לשיפור במדדי CGI-I בכל קבוצה (P<0.0001 בשתי קבוצות הטיפול, בהשוואה לפלסבו).

שיעור תופעות הלוואי עמד על 75.5% בקבוצה הטרנסדרמלית, 69.2% בקבוצה האורלית ו-57.6% בקבוצת הפלסבו.

תופעות לוואי כללו בעיקר תגובות טיפוסיות לסטימולנטים המשמשים לטיפול ב-ADHD (אובדן תאבון, הקאות ובחילות, ירידה במשקל). 4 תופעות חמורות ילד אחד בקבוצה הטרנסדרמלית פיתח אגרסיה, אחד בקבוצה האורלית פיתח סינקופה, ובשני מטופלי פלסבו זוהו רמות אנזימי כבד מוגברות.

לא נרשמו כלל תופעות מסכנות חיים.

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה