מומחי אוסטאופורוזיס מגיעים להסכמה בנוגע לתפקיד ויטמין D בבריאות העצם באמריקאים מעל גיל 50 (AMWA)

ארגון בריאות האשה האמריקאי (AMWA) פירסם המלצות רופאים להבנה טובה יותר של תפקיד ויטמין D בבריאות העצם בנשים וגברים מעל גיל 50, וקורא להעלות את ההמלצות הקיימות בנוגע לצריכת ויטמין D ומועדד טיפול אינדיבידואלי.

על פי האנליזה שפורסמה ב-2004, מעל 70% מהנשים בגילאים 51-70 וכמעט 90% מהנשים מעל גיל 70 אינן מקבלות את הצריכה המתאימה המומלצת של ויטמין D.

מסיבה זו התכנס לאחרונה פאנל המומחים לדון בחשיבות ויטמין D לבריאות העצם, האתגר להבטיח צריכה מספקת של הויטמין וכציד למסור מידע זה לרופאים, מומחים ומטופלים.

ויטמין D, רכיב חיוני בבריאות העצם, מסייע בספיגת סידן, החשוב ביותר לבניית עצם חזקה ובריאה. מחסור בויטמין קשור לעיתים קרובות לאוסטאופורוזיס, מצב המשפיע על יותר מ-10 מיליון אמריקאים ומאיים על 34 מיליון נוספים.

יש צורך בהעלאת המודעות לגבי תפקיד ויטמין D בטיפול באוסטאופורוזיס. המלצות אלו יפנו תשומת לב לשכיחות הגבוהה של מחסור בויטמין D ויבטיחו שהמטופלים, בעיקר נשים מעל גיל 50, יקבלו טיפול אופטימלי.

הפאנל ציין מספר נקודות פעולה ביחס לויטמין D ותפקידו בבריאות העצם לרופאים המטפלים בנשים וגברים מעל גיל 50:

על הטיפול האופטימלי להיות אינדיבידואלי, ויכול לכלול שילוב של פעילות גופנית, תזונה נכונה, תוספת ויטמין D וסידן, ותרופות מרשם.

נשים וגברים מעל גיל 50 המקבלים טיפול לאוסטאופורוזיס צריכים לקבל ויטמין D בכמות מספקת.

צריכת יומית בגילאים אלו יש להעלות ל-800-1000 IU.

עלייה בצריכת ויטמין D

ההמלצות כיום לצריכת ויטמין D הן מעל 400 IU לנשים וגברים בגיל 51-70 ו-600 IU מעל גיל 70.

במומחים הביעו דאגה כי ההמלצות הנוכחיות אינן מספקות בריאות עצם אופטימלית והמליצו על עלייה ל-800-1000 IU ליום למטופלים מעל גיל 50. מחקר נוסף מצא כי מחצית הנשים לאחר מנופאוזה כבר מטופלות לאוסטאופורוזיס סובלות מרמות לא מתאימות של ויטמין D, דבר המדגיש את הצורך בקווים מנחים אגרסיבים יותר ומודעות גבוהה יותר לנושא.

ויטמין D מיוצר בגוף לאחר חשיפה לקרני UVB. ניתן להשיג מעל 90% מהויטמין באמצעות חשיפה לשמש, אך זה הופך קשה יותר ויותר בגלל שימוש במסנני קרינה והגנת הבגדים, בשל הדאגה מסרטן העור, היזדקנות ומיגבלות גאוגרפיות.

ויטמין D נמצא גם במספר מועט של מאכלים, כמו דגים שמנים, ובמזונות מועשרים כמו חלב, מיץ תפוזים ודגני בוקר. אך כיוון שרבים ממוצרי מזון אלו אינם חלק מתזונת רוב האנשים וכיוון שדרושות כמויות גדולות מהן על מנת להגיע לרמה הרצויה, לכן תוספים מומלצים כמקור הטוב ביותר.

בהתבסס על נסיון קליני ומחקרים שונים המדגישים את חשיבות ויטמין D בבריאות העצם, סיכמו החוקרים כי יש לבדוק ויטמין D בחולים המטופלים בשל אוסטאופורוזיס ומחלות עצם אחרות.

לידיעה בדוקטור’ס גייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה