שילוב Fluticasone עם Salmeterol טוב יותר ל-Allergic Rhinitis בחולי אסטמה (Chest)

ממחקר חדש עולה כי תרסיס לאף של Fluticasone Propionate מספק הגנה טובה יותר מפני דלקת אף עונתית בחולי אסטמה, בהשוואה ל-Montelukast. אולם, תוספת תרסיס Fluticasone או Montelukast ל-Fluticasone Propionate או Salmeterol (FSC) אינה מביאה לשיפור נוסף בתסמינים.

החוקרים בדקו את השפעות טיפול לדלקת אף על תוצאות אסטמה בקרב 863 צעירים ומבוגרים (ממוצע ערכי FEV1 עמד על 81%) עם דלקת אף אלרגית עונתית. הנבדקים חולקו לטיפול ב-FSC ל-4 שבועות, יחד עם תרסיס Fluticasone, Montelukast או פלסבו.

החוקרים ביצעו מדידות יומיות של Peak Expiratory Flow, ועקבו אחר תסמינים של אסטמה ודלקת אף. 805 נבדקים השלימו את המחקר.

הן עבור מדדי התסמינים הנזליים במהלך היום והן עבור מדדי ארבע התוצאות הנזליות הספציפיות (גודש, נזלת, התעטשות וגרד), שילוב תרסיס Fluticasone עם FSC היה עדיף גם על פני שילוב Montelukast עם FSC וגם על פני שילוב פלסבו עם FSC.

שילוב Montelukast עם FSC היה עדיף על שילוב פלסבו עם FSC מבחינת התסמינים הנזליים במהלך היום ומבחינת המדדים לגרד ולהתעטשויות, אך היה דומה להשפעת שילוב פלסבו עם FSC ביחס לתסמיני גודש ונזלת.

בכל הקבוצות המטופלות נרשמו שיפורים במדדי Peak Expiratory Flow בבוקר, תסמיני אסטמה והצורך בשימוש ב-Albuterol , אך לא נרשם הבדל משמעותי בקרב הקבוצות המטופלות עבור אף נקודת סיום.

סה”כ, 69% מהנבדקים שטופלו בשילוב תרסיס Fluticasone עם FSC היו מרוצים מאוד מהטיפול, בהשוואה ל-55% מהנבדקים שטופלו בשילוב Montelukast עם FSC ו-51% מהנבדקים שטופלו בפלסבו עם FSC.

סה”כ, כל הטיפולים נסבלו היטב ושכיחות תופעות לוואי היתה דומה בכל הקבוצות.

Chest 2005;128:1910-1920.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה