מחלת ריאות כרונית המושרית עי Nitrofurantoin קיימת בעיקר בנשים מבוגרת (מתוך Mayo Clin Proc)

ממחקר חדש עולה כי מחלת ריאות כרונית המושרית ע”י Nitrofurantoin תוקפת בעיקר נשים מבוגרות, הנוטלות את התרופה למניעת זיהומים חוזרים בדרכי השתן.

החוקרים בחנו את המאפיינים הקליניים והרדיולוגיים של 18 חולים (17 מהם נשים) שאובחנו עם Chronic Nitrofurantoin-Induced Lung Disease והתוצאות הקליניות הנלוות.

גיל החציון של החולים עמד על 72 בזמן האבחנה. חציון המינון היומי של Nitrofurantoin היה 100 מ”ג והתסמינים החלו 23 חודשים לאחר התחלת הטיפול.

כל המטופלים סבלו מדיספנאה ממושכת ושיעול ובצילום חזה זוהה תסנין ריאתי. התסמינים הופיעו 4 חודשים לפני האבחנה.  בזמן האבחנה, 13 נבדקים עברו בדיקת תפקוד ריאות, ב- 10 התקבלו תוצאות אבנורמליות.

עבור 10 נבדקים בוצעו צילומי CT של החזה סמוך למועד האבחנה, בכל 10 הצילומים ניתן היה לזהות Ground-Glass Attenuation (אזורי עכירות מוגברת בריאה, ללא ערפול או חוסר-בהירות של כלי הדם הריאתיים).

לאחר האבחנה  הופסק טיפול Nitrofurantoin ובכל הנבדקים חל שיפור בתסמינים. ב-16 נבדקים (89%) השיפור הופיע תוך חודשיים. 9 נבדקים טופלו ב-Prednisone במינון יומי של 40 מ”ג.

במרבית חולי Chronic Nitrofurantoin-Induced Lung Disease חל שיפור, בין אם בשל הפסקת הטיפול ב- Nitrofurantoin בלבד או בשילוב עם טיפול בקורטיקוסטרואידים.

Mayo Clin Proc 2005;80:1298-1302

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה