meralgia paresthetica עלולה להוות סיבוך בניתוח של עמוד השדרה הפוסטריורי (Spine)

על-פי תוצאותיו של מחקר פרוספקטיבי שפורסם לאחרונה, meralgia paresthetica היא סיבוך שכיח אך קל של ניתוח עמוד השדרה הטורקו-לומבארי הפוסטריורי. החלמה מלאה צפויה בתוך חודשיים במקרים אלו.

החוקרים כותבים כי ה-Relton-Hall frame היא אחת האפשרויות המועדפות בניתוח כזה, אולם כשכל משקל גופו של החולה מועמס על ארבעה תומכים, הממוקמים באזור החזה והאגן של החולה, עלול יתר הלחץ לגרום לדחיסה של עצבים פריפרים סמוכים כמו ה-lateral femoral cutaneous nerve (ה-LFCN). הם מסבירים כי לכידה או דחיסה של ה-LFCN גורמת לכאב, לדיאסתזיה או לשניהם בירך האנטרו-לטרלית (meralgia paresthetica).

במחקר השתתפו 252 חולים שעברו הערכה לפני ואחרי מעבר ניתוח בעמוד השדרה הפוסטריורי ונבדקו בהם סימנים של meralgia paresthetica. אחר החולים שבהם נמצאה פציעה ב-LFCN נערך מעקב קבוע עד להעלמות הליקוי התחושתי.

לאחר הניתוח, נמצא כי 60 חולים (23.8%) סובלים מ-meralgia paresthetica. בהשוואה לחולים אחרים, אלה שסבלו מפציעה ב-LFCN נמצאו בעלי ערך BMI גבוה יותר (23.6kg/m2 לעומת 22.4kg/m2) והניתוח בהם ארך זמן רב יותר (3.7 לעומת 3.2 שעות). גורמים אחרים שהעלו את הסיכון לפציעה ב-LFCN היו מצב של עודף משקל או של השמנת יתר (OR, 1.83; 95% CI, 1.02 – 3.29) והפרעות דגנרטיביות בעמוד השדרה (OR, 2.81; 95% CI, 1.53 – 5.13). משך הזמן הממוצע עד להחלמה עמד על 10.5 ימים (טווח של יומיים עד חודשיים). ההחלמה הושלמה במהלך השבוע הראשון ב-32 מהחולים (53%) ובתוך חודשיים בכל החולים.

החוקרים כותבים כי meralgia paresthetica לאחר הניתוח היא סיבוך שכיח, אך קל בניתוחים אלה. הם מוסיפים כי הפרעות דגנרטיביות בעמוד השדרה, עודף משקל והשמנת יתר וניתוח ממושך יותר הם גורמים הקשורים לעליה בשכיחות הפציעה ב-LFCN. החוקרים מציינים כי התוצאה הקלינית מצוינת בכל המקרים, וניתן לצפות להחלמה מלאה בתוך חודשיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה