הרדמה אפידורלית איננה מפחיתה היפוקסמיה לאחר ניתוח לב (Chest)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, בחולים העוברים ניתוח מעקפים כלילי מתוך בחירה השימוש בהרדמה אפידורלית לפני ואחרי הניתוח איננה מגוננת מפני היפוקסמיה טוב יותר בהשוואה להרדמת IV קונבנציונאלית.

היפוקסמיה הינה מצב המתואר לאחר פרוצדורות גדולות בבטן ובחזה, אך שכיחות התופעה לאחר ניתוח לב איננה ידועה. יתר על כן, לא ברור האם הפחתת תגובת הדחק בעקבות הניתוח באמצעות הרדמה אפידורלית עשויה לשפר את יכולת הנשימה וכתוצאה מכך להפחית את ההיפוקסמיה.

בכדי לחקור את הנושא, בחנו החוקרים את הופעת ההיפוקסמיה בקרב 50 חולים שעברו ניתוח מעקפים כלילי וחולקו באקראי לקבלת הרדמת IV קונבנציונאלית או הרדמה כללית עם הרדמה אפידורלית ולאחריה הרדמה אפידורלית באמצעות bupivacaine לאחר הניתוח.

כל החולים נוטרו באמצעות אוקסימטרית דופק ביחידת הניתוח בלילות 2 ו-3 לאחר הניתוח. היפוקסמיה הוגדרה כמצב רוויה של חמצן מתחת ל-90% או כירידה בשיעור של יותר מ-4% מהמצב ההתחלתי שבו הירידה התרחשה בתוך פרק זמן מירבי של 2 דקות.

28 מתוך 50 החולים (56%) חוו אפיזודה של היפוקסמיה בלילה השני וב-41 מתוך 46 החולים (89%) היא התרחשה בלילה השלישי. יותר מ-30 אפיזודות של היפוקסמיה התרחשו ב-11 חולים (22%) בלילה השני וב-14 חולים (30%) בלילה השלישי.

מצב קבוע של היפוקסמיה בלילה השלישי נצפה ב-3 חולים (7%), למרות השימוש בחמצן. באופן כללי, היתה רמת ההיפוקסמיה בלילה השלישי חמורה בהשוואה לרמה בלילה השני.

השימוש בהרדמה אפידורלית נקשר למעשה לשיעור גבוה יותר של היפוקסמיה במהלך הלילה השלישי, בהשוואה להרדמת IV קונבנציונאלית (p < 0.05). פרט לכך העלו שתי ההתערבויות השונות תוצאות דומות בחולים.

החוקרים מסכמים כי לא נראה שלשימוש באופיאואידים משמעות מבחינת הופעת היפוקסמיה מאוחרת לאחר ניתוח מעקפים כלילי וכי הרדמה אפידורלית איננה מגוננת מפני היפוקסמיה במהלך הלילה השני והלילה השלישי לאחר הניתוח.

לידיעה במדסקייפ

Chest 2005;128:1564-1570.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה