Budesonide ל-COPD עשוי להגן גם מפני מחלות לב (ERS)

כשחולים עם מחלת ריאה חסימתית כרונית (COPD) מטופלים בקורטיקוסטרואידים בשאיפה, הם נמצאים בסבירות נמוכה יותר לאירועי לב איסכמים, על פי מחקר שהוצג בכנס השנתי של האיגוד הרספירטורי האירופאי.

הממצאים מבטיחים בגלל הפוטנציאל להגנה על הלב בקבוצת של אנשים מבוגרים וחלשים יחסית. עם זאת, החוקרים אינם יודעים עדיין מדוע קורטיקוסטרואידים בשאיפה כמו budesonide יספקו הגנה כזו.

אפשרות אחת היא שהטיפול משפר גורמי דלקת סיסטמים שלחולי COPD יש באתרים אנטומים מאחורי רקמת הריאה, כמו חלבון C ראקטיבי (CRP). ניתן לשער כי עלייה בדלקת סיסטמית כפי שנראה בעלייה באמות CRP בחולי COPD, היא סיבה למחלה קרדיווסקולרית.

זהו המחקר הראשון שבודק היארעות אירועי לב בחולי COPD ביחס לטיפול בקורטיקוסטרואידים בשאיפה. הממצאים מקראים כי לחולים שטופלו ב-budesonide היתה פחות תחלואה קרדיווסקולרית באופן משמעותי לעומת חולים שקיבלו פלצבו.

מחקרים קודמים הראו עלייה בתחלואה קרדיווסקולרית  בחולי COPD וכי החולים שטופלו בקורטיקוסטרואידים חוו אחוז תמותה קשורה ל-COPD נמוך יותר. לכן, הוחלט לבדוק האם טיפול ב-budesonide ישפיע על אחוז אירועים קרדיווסקולרים בחולים אלו.

מחקר EUROSCOP נמשך 3 שנים וכלל 1,175 חולים עם COPD שקיבלו באקראי פלצבו (n = 582) או budesonide במינון של 800 µg ליום (n = 593).

בתום המחקר, 60 אירועי לב איסכמים ראשונים התרחשו ב-49 (4.2%). כולל 32 אירועי אנגינה פקטוריס, 23 אירועי אוטם שריר לב, 4 מקרי מחלת עורקים כלילית ומקרה אחד של איסכמיה מיוקרדיאלית.

בשתי קבוצות הטיפול, 18 אירועים (3%) התרחשו בחולים שלקחו budesonide, ו-31 (5.3%) בקבוצת הפלצבו (P < .05). כשהשוו החוקרים את תיפקוד הריאה של החולים הם מצאו כי לאלו שעברו אירוע לב איסכמי היו תוצאות דומות כמו לאלו שלא.

החוקרים הדגישו את האפשרות הייחודית להפקת תועלת במערכת אחרת בגוף עם טיפול מקומי, לדלקת בדרכי האוויר. החוקרים מתכננים להמשיך וללמוד בחולים אלו על סמנים לדלקת וסמנים נוספים למחלה קרדיווסקולרית.

ERS 15th Annual Meeting: Abstract 2333. Presented Sept. 19, 2005

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה