נראה כי ניתוח בריאטרי בטוח ויעיל בחולים עם מחלת לב (Mayo Clin Proc)

ניתוח בריאטרי עשוי להיות בטוח לחולים עם השמנת יתר ומחלת עורקים כלילים (CAD), בהנחה שהם עוברים הערכה מתאימה לפני הניתוח, על פי דיווח שפורסם בגיליון ספטמבר של Mayo Clinic Proceedings. למעשה, הניתוח עשוי להוביל לשיפור ניכר בגורמי הסיכון ל-CAD.

החוקרים מצאו כי ניתוח בריאטרי היה בטוח לחולי CAD כמו לחולים ללא מחלת לב. בחולי CAD הניתוח היה קשור לשיפור מרשים בגורמי סיכון למחלת לב.

הממצאים מבוססים על השוואה בין 52 חולי CAD ל-507 חולים ללא CAD עם השמנת יתר דרגה I או II שעברו ניתוח מעקף קיבה Roux-en-Y בין מרץ 1995 לינואר 2002. 49 מחולי CAD היו בקבוצת סיכון הלב הנמוכה ביותר על פי גולדמן, דרגה I, ו-3 היו בדרגה II.

לא היו מקרי מוות בבית החולים באף אחת מהקבוצות. אחוז הסיבוכים הקרדיווסקולרים בקבוצת CAD היה 5.8%, כלומר גבוה יותר, אך לא משמעותי סטטיסטית לעומת 1.4% בקבוצת החולים ללא CAD.

לאחר מעקב ממוצע של 2.5 שנים, קבוצת CAD הראתה ירידה משמעותית ב-BMI ולחץ דם וכמו ברמות כולסטרול כללי, LDL, טריגליצרידים, גלוקוז בצום ו-HbA1c.

כמו עם כל ניתוח, בכדי שניתוח בריאטרי יצליח, חולי CAD צריכים לעבור הערכה מתאימה ע”י קרדיולוג או פנימאי. יתכן ויהיו כמה חולים עם מחלת לב חמורה שאינם מועמדים מתאימים לניתוח בריאטרי או כל ניתוח אחר.

Mayo Clin Proc 2005;80:1157-1162

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה