האם טיפול באגוניסטים של דופמין קשור להימורים פתולוגיים? (Arch Neurol.)

ממחקר חדש שפורסם בגליון ספטמבר של Archives of Neurology עולה כי קיים קשר בין אגוניסטים של דופמין ובין הימורים פתולוגיים.

לדברי החוקרים, הימורים כפיתיים הם סיבוך נדיר בעקבות טיפול הניתן למחלת פרקינסון. עם זאת, האטיולוגיה להתנהגות זו אינה ברורה.

במרפאתם להפרעות תנועה פגשו החוקרים, בין השנים 2002-2004, ב-11 חולים עם Idiopathic Parkinson Disease שפיתחו לאחרונה הפרעה של הימורים פתולוגיים. כל 11 הנבדקים טופלו באגוניסטים של דופמין במינון תרפואיטי, כולל 3 נבדקים שלא טופלו ב-Levodopa.

ב-7 חולים ההימורים הפתולוגיים החלו בתוך 3 חודשים מתחילת הטיפול או הגדלת מינון דופמין.

ב-4 החולים האחרים הופיעה ההפרעה מעט מאוחר יותר, ההימורים פסקו לאחר הפסקת הטיפול באגוניסטים של דופמין. 9 מבין 11 הנבדקים (82%) טופלו ב- Pramipexole Dihydrochloride וזה היה האגוניסט שנבחר גם ב-10 מתוך 17 המקרים (59%) שדווחו בספרות הקיימת אודות הקשר בין מחלת פרקינסון והימורים פתולוגיים (סה”כ 68%).

6 חולים פיתחו בו-זמנית התנהגויות בלתי-הולמות אחרות, כולל עודף מיניות (Hypersexuality) בארבעה חולים.

החוקרים כותבים כי קיים קשר בין טיפול באגוניסטים של דופמין ובין הפרעה הפיכה של הימורים פתולוגיים ומוסיפים כיPramipexole היא התרופה העיקרית שגרמה להפרעה זו. לדבריהם, ייתכן שהסיבה לכך היא הפעלה לא-פרופורציונלית של Dopamine D3 Receptors, הממוקמים בעיקר במערכת הלימבית.

Arch Neurol. 2005;62:1377-1381

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה