האם Dorzolamide יעיל ומתאים לטיפול בגלאוקומה בילדים? (Arch Ophthalmol.)

ממחקר חדש עולה כי Dorzolamide יעיל ונסבל היטב לטיפול בגלאוקומה בילדים מתחת לגיל 6

טיפול מקומי ב- Dorzolamide Hydrochloride, מעכב Carbonic Anhydrase, נבדק בקרב ילדים הסובלים מגלאוקומה ונמצא בעל סבילות טובה (Tolerability). כמו כן, הטיפול הוריד את הלחץ התוך-עיני (Intraocular Pressure), אך פחות מאשר Acetazolamide שניתן דרך הפה. עם זאת, החוקרים מציינים כי המידע ממחקר זה אינו מקיף.

במסגרת המחקר, שנערך במשך 3 חודשים, המשתתפים חולקו באקראי לשתי קבוצות. קבוצה אחת טופלה ב-2% Dorzolamide, 3 פעמים ביום וקבוצה שניה טופלה פעם ביום ב-Timolol Maleate gel-forming solution (0.25% בילדים מתחת לגיל שנתיים ו-0.5% לילדים בגילאי 2-6) יחד עם פלסבו, שניתן פעמיים ביום. במקרים שטיפול יחיד לא הספיק כדי להוריד את הלחץ התוך-עיני, ילדים קטנים קיבלו גם Dorzolamide 3 פעמים ביום ו-0.25% timolol gel-forming solution פעם ביום וילדים גדולים יותר קיבלו תערובת קבועה של 2% Dorzolamide ו-0.5% Timolol פעמיים ביום.

המדד העיקרי שנבחן היה שיעור המטופלים שהפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי של התרופות, מדד משני היה הירידה בלחץ התוך עיני.

מטופל אחד מ-56 הנבדקים הצעירים (1.8%)שטופלו ב- Dorzolamideנאלץ להפסיק את הטיפול בשל ברדיקרדיה. שניים (3%) מ-66 הילדים המבוגרים נאלצו להפסיק את השימוש ב- Dorzolamide בשל תופעות לוואי בעיניים.

תופעות הלוואי השכיחות בעיניים בילדים צעירים היתה הפרשות ו-Ocular Hyperemia, ואילו בילדים בוגרים התופעות השכיחות היו Ocular Hyperemia ותחושת צריבה או עיקצוץ.

בקרב מטופלי Dorzolamide, השינוי הממוצע ב-IOP בשבוע 12 עמד על 7.3- מ”מ כספית (ירידה של 20.6%). בקבוצת הילדים הקטנים, ועל 7.1- מ”מ כספית (23.3%-) בקבוצת הילדים הגדולים (P<0.001 לשניהם).

הילדים הגיבו היטב ל- Dorzolamideוהוא היה יעיל במשך עד שלושה חודשים בילדים מתחת לגיל 6. יעילות טיפול יחיד של 2% Dorzolamide שנרשמה במחקר זהה לתוצאות מחקרים קודמים.

Arch Ophthalmol. 2005;123:1177-1186

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה