האם תסחיף מסויד של הרשתית הוא סימן למחלת מסתמים לא-מזוהה של הלב? (Heart)

ממחקר חדש עולה כי תסחיף מסויד של הרשתית (Calcific Retinal Embolism) עשוי להיות הסימן הראשון למחלה קרדיווסקולרית רצינית, ובעיקר ל- severe calcific valve stenosis.

תסחיף מסויד של הרשתית, סיבה נדירה לאיבוד ראיה, נגרם לרוב בעקבות תסחיף ממסתמי לב מסוידים. הידע אודות תסחיפים מסוידים של הרשתית מוגבל למספר קטן של מקרים.

לאורך 22 שנים, אובחנו 344 נבדקים עם תסחיף של הרשתית במרכז רפואי במינסוטה. 32 מהמטופלים (9.3%) ענו על הקריטריונים של בדיקה פונדוסקופית לאבחון תסחיף רשתית מסויד.

החוקרים עקבו אחר הנתונים של 24 מנבדקים אלו, שהיו בגילאי 30-78. 9 (38%) סבלו מהיצרות מסתם מסויד, שהיה חמור בחמישה מהם (4 Aortic Stenosis ואחד Mitral Stenosis), 4 מהם לא הראו תסמינים לבביים.

6 נבדקים (25%) היו זקוקים לניתוח קרדיווסקולרי – ב-3 הוחלף המסתם האאורטלי, באחד הוחלפו המסתמים המיטראלי והאאורטלי, באחד הוסר Calcific Cardiac Pseudotumor, והאחרון עבר Carotid Endarterectomy.

לסיכום, תסחיף מסויד של הרשתית הוא סיבוך נדיר אך מסוכן ועשוי להיות הביטוי העיקרי למחלה קרדיווסקולרית חמורה הדורשת ניתוח מוקדם. לדברי החוקרים, יש לבצע 2 בדיקות Dimensional Echocardiography  בכל מקרה של Calcific Retinal Embolism.

Heart 2005;91:1154-1157.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה