הפחתת לחץ דם עשויה להוריד היפראינטנסיביות בחומר הלבן בחולי שבץ (Circulation)

הפחתת לחץ דם בחולי שבץ מאטה או עוצרת את התקדמות היפראינטנסיביות של החומר הלבן (WMH) שזוהתה ב-MRI צרברלי, על פי תוצאות מחקר חדש שפורסם בגיליון ספטמבר של Circulation.

שכיחות WMH שזוהתה ב-MRI צרברלי קשורה ליתר לחץ דם, אך לא ידוע האם הורדת לחץ דם יכולה לעצור את ההתקדמות. החוקרים דיווחו על התוצאות בתת מחקר של PROGRESS, מחקר שכלל 6,105 משתתפים בין השנים 1995-1997.

בתת המחקר נכלל 322 חולי שבץ ומהם 192 השלימו את המחקר ועברו MRI צרברלי בתחילתו ולאחר מעקב ממוצע של 36 ± 6.0 חודשים, עם או ללא indapamide, או פלצבו. החוקרים דירגו MRI ראשון מ-A עד D (ללא WMH או WMH חמור).

בזמן ה-MRI השני, ירידה בלחץ דם לטיפול לעומת פלצבו היתה 11.2 ו-4.3 מ”מ כספית דיאסטולי. לאחר מעקב, 24 חולים (12.5%) פיתחו WMH חדש. בהשוואה לקבוצת הפלצבו, לקבוצת הטיפול הפעיל היתה ירידה בסיכון של 43% ל-WMH חדש (P = .17) ונפח כללי ממוצע נמוך יותר לWMH חדש. ההבדל האחרון היה גדול יותר לחולים עם WMH חמור בהתחלה.

התוצאות מראות כי טיפול להפחתת לחץ דם האט או עצר את התקדמות WMH בחולים עם מחלה צרברווסקולרית.

מיגבלות מחקר כללו הערכות לא מדוייקות של השפעת הטיפול על היארעות WMH או נפחו באמצעות perindopril בלבד או יחד עם indapamide, או בסוג השבץ, וביאס סלקציה אפשרי.

החוקרים סיכמו כי תוצאות אלו צריכות אישור במחקרים נוספים, כמו בחולים עם יתר לחץ דם ללא מחלה צרברווסקולרית.

במאמר מערכת צויין כי יש צורך במחקר נוסף. בינתיים, המידע מספק בסיס נוסף לשימוש בתרופות נגד יתר לחץ דם במבוגרים למניעת חזרת שבץ והתקדמות ליקויים קוגנטיבים.

Circulation. Posted online Sept. 6, 2005

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה