אקוקרדיוגרפיה שבוע אחרי היפוך חשמלי מזהה מטופלים בסיכון נמוך לתסחיפים (Int J Cardiol)

לפי מחקר חדש עולה, כי בדיקת אקוקרדיוגרפיה דרך הוושט (TEE), המבוצעת 7 ימים אחרי היפוך קצב לב חשמלי של פרפור פרוזדורים, יכולה לזהות מטופלים בסיכון נמוך לאירוע תרומבו-אמבולי, שיכולים להפסיק את הטיפול נוגד הקרישה באנוקספרין (CLEXANE).

החוקרים מסבירים, כי TEE משמשת היום טרם ההיפוך החשמלי, על מנת לזהות מטופלים שלא נזקקים ל- 3 שבועות של טיפול נוגד קרישה. אחרי היפוך הקצב, מומלץ כיום כי כל המטופלים יקבלו טיפול נוגד קרישה בן 4 שבועות לפחות. הסיכון המוגבר לאירוע תרומבו-אמבולי, קשור כנראה בתופעת שיתוק העלייה השמאלית, שנמשכת כשבוע אחרי ההיפוך החשמלי.

במחקר השתתפו 99 מטופלים עם פרפור או ריפרוף פרוזדורים, שעברו TEE ואז היפוך החשמלי. מתוך כלל המטופלים, 45 טופלו לאחר ההיפוך באנוקספרין בלבד ו- 54 טופלו בנוסף גם בתרופות נוגדות קרישה דרך הפה בגלל סיבות שונות.

המטופלים שקיבלו טיפול נוגד קרישה נוסף דרך הפה, המשיכו את הטיפול 3 שבועות לפחות. המטופלים שקיבלו אנוקספרין בלבד, עברו TEE נוסף לאחר שבוע, ובמטופלים בהם לא נראתה עדות לשיתוק העלייה השמאלית, הטיפול נוגד הקרישה הופסק.

אחרי שנה של מעקב, לא נראו אירועים תרומבו-אמבולים או דימומים בקבוצת המטופלים שהפסיקה את הטיפול לאחר שבוע. בהשוואה למטופלים עם עדות לשיתוק העלייה השמאלית, מטופלים ללא עדות שכזאת היו בסיכון מופחת לחזרה של פרפור הפרוזדורים (4.4% לעמות 37.5%).

החוקרים מסכמים, כי בדיקת TEE שנעשית שבוע אחרי היפוך חשמלי של פרפור פרוזדורים, יכולה לזהות את קבוצת המטופלים שיכולים להפסיק את הטיפול נוגד הקרישה.

Int J Cardiol 2005;102:447-454.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה