נראה כי אין צורך בטיפול מקדים באנדומטריום לפני ביצוע כריתה בגלי מיקרו (BJOG)

חוקרים מדווחים כי בחולות הסובלות מדימום וסתי מוגזם טיפול הסרת אנדומטריום באמצעות גלי מיקרו הינו יעיל ללא הכנה של האנדומטריום. יתר על כן, נראה כי גישה זו עדיפה על החולות וכדאית יותר מבחינה כלכלית.

באופן מסורתי, מבוצעת הפרוצדורה 4-6 שבועות לאחר טיפול מקדים באנדומטריום באמצעות אנלוגים של gonadotropin releasing hormone או באמצעות Danazol. אולם, התרופות יקרות ועלולות לגרום לתופעות לוואי בחולות. החוקרים החליטו לבדוק האם ניתן לוותר על הטיפול המקדים באנדומטריום לפני ביצוע הפרוצדורה.

החוקרים בחרו באקראי 97 נשים לביצוע הפרוצדורה ללא טיפול מקדים של האנדומטריום בין הימים 3-10 של המחזור החודשי. 100 נשים עברו טיפול מקדים באמצעות Danazol במינון של 200 מ”ג פעמיים ביום במהלך 4-5 שבועות או באמצעות זריקה תת-עורית של Goseralin במינון של 3.6 מ”ג, 5 שבועות לפני הפרוצדורה. כל הפרוצדורות בוצעו בהרדמה מקומית אם או ללא משככי כאבים.

החולות שעברו את הטיפול המקדים דיווחו על שכיחות גבוהה יותר של גלי חום, בחילות, פריחות, תחושת גרד ועליה במשקל. מידת אי-הנוחות שהסבה הפרוצדורה והתוצאה כעבור שנה אחת לא נבדלו בין שתי קבוצות הנבדקות.

אולם, כעבור שבועיים ממועד ביצוע הפרוצדורה, דווח כי הטיפול התקבל באופן סביר בכמות גדולה באופן מובהק סטטיסטית של נשים בקבוצה ללא טיפול מקדים (89.5% לעומת 76.0%). החוקרים מדווחים כי 94.8% מהנשים ללא טיפול מקדים ו-56.1% מהנשים שעברו טיפול מקדים דיווחו כי היו בוחרות שנית באותו טיפול במידה והיה צורך בטיפול חוזר.

החוקרים מציינים כי וויתור על הטיפול המקדים הוזיל את עלות הטיפול הממוצעת ב-124 ליש”ט. הם מסכמים כי התוצאות מעלות עדות טובה התומכת בביצוע הפרוצדורה ללא הכנה תרופתית של האנדומטריום.

לידיעה במדסקייפ

BJOG 2005;112:1109-1116.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה