האם נטילת ויטמינים לפני ההריון ובמהלכו מקטינה את הסיכוי להתפתחות לוקמיה בילדים הסובלים מתסמונת דאון? (Cancer)

ילדים הסובל מתסמונת דאון מצויים בסיכון גדול פי 20 לפתח לוקמיה.

יש חוקרים הטוענים כי נטילת ויטמינים לפני ובמהלך ההריון עשויה להקטין את הסיכון לפתח לוקמיה לימפובלסטית חריפה וממאירויות אחרות בילדים נורמלים.

במחקר שנערך השוו בין 158 ילדים הסובלים מתסמונת דאון ופיתחו לוקמיה חריפה ובין 173 ילדים הסובלים מתסמונת דאון ללא לוקמיה. החוקרים אספו מהאמהות את המידע אודות צריכת הויטמינים לפני ובמהלך ההריון באמצעות שאלון טלפוני.

החוקרים טוענים כי נטילת ויטמינים סמוך לתקופת ההריון, כלומר שנה לפני ההריון וכן בשלבים מוקדמים של ההריון, מקטינה את הסיכון ללוקמיה ב-37%. נטילת ויטמינים הקטינה ב-47% את הסיכוי להתפתחות לוקמיה לימפובלסטית חריפה (Acute Lymphoblastic Leukemia), אך לא הקטינה משמעותית את הסיכוי לפתח לוקמיה לשד חריפה (Acute Myeloid Leukemia).

בנוסף, החוקרים מצאו כי בקרב נשים שהחלו ליטול ויטמינים לאחר שגילו אודות ההריון, היתה עליה של 61% בסיכון לילד עם לוקמיה. כל הלוקמיות במחקר הופיעו במהלך השנתיים הראשונות לחיים.מאחר שהמחלה התפתחה ככל הנראה ברחם, החוקרים טוענים כי ייתכן שנטילת הויטמינים האיצה את התפתחות הסרטן. הסיבה, לטענתם, היא שויטמינים עוזרים להתרבות תאים מוטנטים.

החוקרת ד”ר ג’ולי רוס, מאוניברסיטת מינסוטה, טוענת שהקשר בין נטילת ויטמינים והתפתחות לוקמיה מעורר סקרנות, אך עם זאת מדגישה כי אסור שקשר זה ירתיע נשים הרות או נשים המתכננות להיכנס להריון לקחת ויטמינים. החוקרת אומרת כי מחקר זה אינו מספיק בכדי להניא נשים הרות להפסיק נטילת ויטמינים.

Cancer 2005;104:405-410

לתקציר במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה