דחייה של הלידה בנשים עם רעלת הריון חמורה מועילה לילדים (Br J Obstet Gynecol)

לפי מחקר חדש עולה, כי דחיית היילוד של נשים עם רעלת הריון חמורה מוקדמת בשבועיים בממוצע, מפחיתה את הסיכון להפרעות נשימה בילדים.

החוקרים עקבו אחרי ההתפתחות והתחלואה של 574 ילדים. מאה תשעים ושלושה מהילדים, נולדו לאימהות שסבלו מרעלת הריון חמורה מוקדמת (פחות מ- 32 שבועות הריון) וטופלו לדחייה של הלידה בשבועיים בממוצע (קבוצת הטיפול). ילדים אלו השוו לקבוצה של ילדים, שנולדו לאימהות שסבלו מרעלת הריון ולא טופלו לדחייה של הלידה (קבוצת ביקורת 1), ולקבוצה של ילדים שנולדו לאימהות שלא סבלו מרעלת הריון, שהותאמו לפי הגיל ההריוני בלידה (קבוצת ביקורת 2).

החוקרים בדקו את הרשומות הרפואיות של הילדים, וביקשו מההורים למלא שאלון לגבי ההתפתחות והתחלואה של הילדים, כאשר הילדים היו בגיל של מעל 4 שנים.

נמצא כי בהשוואה לקבוצת ביקורת 1,מוגבלויות קלות וקשות היו פחות שכיחות בקבוצת הטיפול. הבדל מובהק נמצא רק בהפרעות נשימה, שנצפו ב- 13.8% מהילדים בקבוצת הטיפול, לעומת 27% מהילדים בקבוצת ביקורת 1.

החוקרים מדווחים, כי לא נמצא הבדל מובהק בין הקבוצות בשיעורי הפיגור השכלי, איבוד השמיעה, ליקויי הראייה, ליקויי השפה או בהפרעות ביכולות המוטוריות.

Br J Obstet Gynecol 2005;112:910-914.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה