חומצה פולית עשויה לסייע נגד שבץ המורגי (Stroke)

בנוסף להשפעה על הומוציסטאין, חומצה פולית עשויה לסייע נגד שבץ המורגי אך לא איסכמי, על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון יולי של Stroke.

על פי החוקרים, מטבוליזם פולאט מעורב בשבץ. עם זאת, האפשרות לתפקיד של פולאט וויטמין B12 ללא תלות במצב ההומוציסטאין טרם נבדק.

במחקר פרוספקטיבי, בדקו החוקרים צריכת פולאט ו-B12 בתזונה ורמות בפלזמה בהקשר לשבץ. נכללו בחשבון ריכוזי הומוציסטאין ופולימורפיזם של מתילאנטרהידרופולאט רדוקטז. 334 מקרי שבץ איסכמי ו-62 מקרי שבץ המורגי נכללו במחקר, כולל נבדקי ביקורת תואמים.

רמות פולאט בפלזמה היו קשורות באופן הפוך לסיכון לשבץ המורגי באנליזה אוניווריאנטית. הקשר נשאר לאחר התאמה לגורמי סיכון קונבנציונלים, עם יחסי סיכוןשל הרבעון העליון לתחתון של 0.21 (p = 0.008). יחסי הסיכון היו 0.34 ולא משמעותיים סטטסטית לאחר הכנסת הומוציסטאין למודל.

לא נצפה קשר בין B12 בפלזמה לסוגי שבץ אחרים.

החוקרים דיווחו כי פולאט בתזונה לא היה קשור לסיכון לשבץ איסכמי, אך היה קשור בהיפוכין לסיכון לשבץ המורגי. B12 בתזונה לא היה קשור משמעותית לכל סוגי השבץ.

החוקרים ציינו כי העדר קשר לשבץ איסכמי היה בלתי צפוי. בשוודיה צריכת פירות וירקות נמוכה יחסית והמזון אינו מועשר בפולאט, כך שרמות פולאט אולי אינן גבוהות מספיק להראות השפעה מגנה נגד שבץ איסכמי.

לידיעה במדסקייפ

Stroke 2005;36:1426-1431.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה