שימוש ב-atrial pacing איננו מסייע בטיפול בדום נשימה בשינה בחולים בעלי קוצב לב (Am J Respir Crit Care Med)


תוצאות מחקר שפורסמו לאחרונה מעידות כי שימוש ב-nocturnal atrial overdrive pacing איננו מועיל בחולים הסובלים מדום נשימה בשינה, בניגוד לממצאי דיווח קודם. אחד החוקרים, ד”ר Andreas, מסביר בראיון כי נכון להיום, לא מדובר באופציה המתאימה לטיפול בהפרעות נשימה בשינה.

החוקרים בחנו את השפעות ה-nocturnal atrial overdrive pacing על הפרעות נשימה בשינה בקרב 20 חולים הסובלים מעודף משקל שבגופם הושתל קוצב או דפיברילטור הגורם היפוך חשמלי.

הופעת קצב לב הגבוה ב-7-15 פעימות לדקה מקצב הלב הממוצע בזמן שינה לא שינה משמעותית את ערך אינדקס דום הנשימה/תת-הנשימה. אולם, הופיעה ירידה קטנה ומובהקת בערך אינדקס תת-הנשימה (מ-13.4 ל-10.9).

לא נמצאו השפעות מובהקות של הקצב כאשר נותחו בנפרד התוצאות עבור מקרים חסימתיים ומקרים מרכזיים. אולם, החוקרים מציינים כי overdrive pacing לא השפיע על השינה, על האיוורור הריאתי במהלך הלילה, על סמנים ביולוגיים או על לחץ הדם הממוצע במהלך הלילה.

החוקרים מסכמים כי מבחינה קלינית העדר השפעה על אינדקס דום הנשימה/תת הנשימה ועל דה-סטורציית החמצן מעידה כי לא מדובר על שיטת טיפול מתאימה בהפרעות נשימה בשינה. גם במחקר נוסף שטרם פורסם לא נמצאה השפעה, אולם, מציין ד”ר Andreas, במחקר זה נבדקה ההשפעה על מקרים של דום נשימה חסימתי בשינה בלבד.

במאמר מערכת מצורף מצוין כי בשל העדר השפעה נראית לעין של השיטה, על המחקרים בעתיד להתמקד בעיקר בחולים הסובלים מדום נשימה מרכזי בשינה. עוד נכתב כי שימוש בקצב רה-סינכרון דו-חדרי, שכבר הוכח כמפחית סיכון לתמותה ולאישפוז, מעלה הבטחה רבה יותר מ-atrial overdrive pacing לאור היתרונות ההמודינמיים הבולטים יותר שלו.

לידיעה במדסקייפ

Am J Respir Crit Care Med 2005;172:118-122,1-2.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה