טיפול בקנדסרטן במטופלים עם אי ספיקת לב מפחית סיכון לסכרת (Circulation)

לפי מחקר חדש עולה, כי טיפול בקנדסרטן (ATACAND), חסם רצפטור לאנגיוטנסין, מפחית את הסיכון לסכרת, במטופלים עם אי ספיקת לב. ההפחתה בסיכון נראתה במטופלים עם משקל שונה ועם אי ספיקת לב בחומרה שונה.

במחקר השתתפו 5436 מטופלים עם אי ספיקת לב, ללא אבחנה קודמת של סכרת. המטופלים הוקצו אקראית לטיפול בקנדסרטן או בפלצבו, למשך 2-4 שנים.

נמצא כי 6% מהמטופלים בקבוצת הטיפול, אובחנו לראשונה עם סכרת בזמן תקופת המחקר (3.1 שנים בממוצע), בהשוואה ל- 7.4% מהמטופלים בקבוצת הפלצבו. לנקודת הקצה המורכבת של המחקר, אבחנה חדשה של סכרת או מוות, הגיעו 25.2% מקבוצת הטיפול ו- 28.6% מקבוצת הביקורת.

ההפחתה בשיעורי האבחנה של סכרת בקבוצת הטיפול, נראתה במטופלים עם דרגות חומרה שונות של אי ספיקת לב ובחולים שטופלו בנוסף בתרופות שונות. תת-הקבוצה היחידה בה נראה הבדל קטן יותר בין קבוצת הטיפול לקבוצת הביקורת, היתה של חולים שטופלו בחסמי ACE.

בכל המטופלים מלבד המטופלים שטופלו בחסמי ACE, היתה הפחתה של 29% בסיכון היחסי להתפתחות של סכרת בקבוצת הטיפול, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

לדברי החוקרים, להשפעה של קנדסרטן על מניעה של התפתחות סכרת, יכולה להיות משמעות בדרך הטיפול בחולים הסובלים מיתר לחץ דם, אוטם בשריר הלב ומאי ספיקת לב.

Circulation 2005; 112(26):48-53

לידיעה המלאה

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה