משרד הבריאות דרש להסיר את השם סייפר מהפרסום לקהל של ג’ונסון אנד ג’ונסון

ע”פ דיווח אמש מהארץ דהמרקר, משרד הבריאות דרש לתקן פרסומת ל”טכנולוגיה צינתורית חדשנית”  לקהל הרחב שהחלה לרוץ השבוע בטלויזיה (ערוצים 10 ו-2) ולהשמיט את המילה “טל-סייפר” שהוזכרה בגירסה הראשונה כשם הטלמסר אליו ניתן להתקשר לקבלת מידע נוסף. בעקבות דרישת המשרד הושמט השם והקמפיין נמשך.

האיסור כידוע הוא לפרסם לקהל הרחב תרופות מרשם. סייפר הוא מקרה מעניין שכן מדובר בציודטכנולוגיה רפואית , שככזה לא חלים עליו האיסורים הקיימים על תרופות מרשם. אבל הסייפר כידוע הוא סטנט מצופה תרופה (סירולימוס) שמטרתה למנוע או להפחית את שיעור ההצרויות החוזרות הקיים בפתיחת עורקים והשתלת סטנט מתכתי רגיל.

כדאי לציין שהסייפר נכלל כעת בסל הבריאות בהתוויה ספציפית שנקבעה לו. הנתון המעניין, ואולי יש לאמר גם המשונה משהו, הוא שבעוד שלפני ההכללה לסל, יכול היה כל מטופל לרכוש באופן פרטי את הסייפר לצורך השתלה בעת צינתור, בין אם היה בהתוויה המומלצת ע”י האיגוד הקרדיולוגי, ובין אם לא, הרי כיום, דווקא לאחר ההכללה – מטופלים שאינם עומדים בקריטריונים של הסל לצורך ביצוע השתלה של סייפר – גם אינם יכולים לרכוש אותו באופן פרטי בבתי חולים ציבוריים…ניתן לראות זאת במידע למצונתר  המוצג באתר האיגוד הקרדיולוגי כאן (שימו לב להערה המופיעה בסוף המסמך “…חל איסור לרכוש…” .

אפשר לנחש שכנגד האיסור הזה עוד מישהו יגיש בג”צ, במיוחד לאחר הקמפיין התקשורתי של הסייפר….הסייפר אגב הוא כיום התומכן מפריש התרופה היחידי המשווק בישראל, אך בקרוב עומדים להצטרף אליו, ככל הידוע, גם הסטנט המצופה מתוצרת מדטרוניק (אנדבר) ובוסטון סיינטיפיק (שעד כה לא שווק בארץ על רקע מחלוקות משפטיות). יהיה מעניין…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה