אולטראסאונד משפר אבחנה של קריעת ספינקטר אנאלי הקשורה ללידה (Obstet Gynecol)

בדיקת אולטראסאונד יכולה לשפר זיהוי של קריעה בספינקטר האנאלי בלידה ומאפשרת תיקון מיידי, אשר עשוי להפחית אי שליטה בצואה, על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון יולי של Obstetrics & Gynecology.

מחקר אחד אינו מספיק לשינויים מוגדרים בפרקטיקה. עם זאת, שיפור האבחנה של קריעת הספינקטר האנאלי לאחר לידה שווה את המאמץ, ואולטראסאונד הוא אולי התשובה.

החוקרים העריכו יתרון של הוספת בדיקה אנדוסונוגרפית של הספינקטר האנאלי מיד לאחר הלידה הוגינלית בהשוואה לבדיקה הסטנדרטית במחקר שכלל 752 נשים. רק נשים עם קריעה בדרגה שניה, ספונטנית או לאחר אפיזיוטומי נכללו במחקר.

קריעת ספינקטר אובחנה ב-5.6% מ-376 נשים שנבחרו לעבור אנדוסונוגרפיה באקראי, ובדיקה כירורגית אישרה את הנזק ותיקנה אותו ב-16 (4.3%) מהנשים.

פחות נשים בקבוצת הסונוגרפיה (3.3.) לעומת קבוצת הביקורת (8.7%) דיווחו על אי שליטה בצואה 3 חודשים לאחר הלידה, אך לא היה הבדל בין הקבוצות בסה”כ הסימפטומים המדווחים.

שנה לאחר הלידה, עדיין לא היה הבדל בסימפטומים, אך נשארו פחות נשים עם אי שליטה חמורה בצואה בקבוצת הסונוגרפיה (3.2%) לעומת קבוצת הביקורת (6.7%).

נשים רבות שעברו אולטראססונוגרפיה דיווחו על כאב פרינאלי חמור במעקב לאחר 3 חודשים, אך הבדל זה נעלם לאחר שנה.

המחקר מספק הוכחה כי הערכה של ספינקטר אנאלי באמצעות אולטראסונוגרפיה לאחר לידה וגינלית מאפשרת אבחנה ותיקון של הקריעה שבאופן רגיל לא מטופלת. דבר זה מפחית את הסיכון לאי שליטה חמורה בצואה לאחר לידה. חיוני לאבחן בצורה נכונה קריעת ספינקטר לאחר לידה.

Obstet Gynecol 2005;106:6-13

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה