חברות התרופות השקיעו כ- 120 מיליון דולר בחיזור אחרי פוליטיקאים אמריקאים

לפי דיווח שפורסם לאחרונה, תעשיית התרופות הוציאה בשנה שעברה סכום של 120 מיליון דולר, יותר מאשר כל מגזר עיסקי אחר, בניסיון לזכות באמונם של פוליטיקאים אמריקאים. סכום זה גבוה ב- 4 מיליון דולר מהסכום שהוצא בשנת 2003, שנה בה הקונגרס האמריקאי העביר את חוק הטיפול הרפואי החדש.

הדיווח הוא פרי עבודתם של המרכז ליושרה ציבורית, והוא נעשה ללא מטרות רווח. צוות המחקר ניתח מיליוני דוחות פיננסיים, טפסי דיווח של שתדלנים ומסמכים ציבוריים אחרים.

לפי הדיווח עולה, כי חברות התרופות הגדולות הוציאו את הסכומים הגדולים ביותר. פייזר הוציאה סכום של 1.6 מיליון דולר, וגלקסו-סמית-קליין הוציאה סכום של 1.09 מיליון דולר.

על אף חוקיות הממצאים שמצאו החוקרים, צוות המחקר תוהה האם הקשרים שישנם בין הפוליטיקאים לחברות התרופות, משפיעים לרעה על הציבור האמריקאי. לדבריהם, בזמן שחברות התרופות השקיעו כסף רב בשתדלנות אצל הפוליטיקאים, מחירי התרופות הרקיעו שחקים.

נציג של חברות התרופות טוען בתגובה, כי הדיווח מוטה וחד-צדדי. לדבריו, חברות התרופות משקיעות קרוב ל- 50 מיליארד דולר בשנה, בניסיון לפתח תרופות טובות יותר, שייאפשרו לאנשים לחיות חיים בריאים וארוכים יותר.

הערת מערכת: אין לנו נתונים לגבי ההשקעה של חברות התרופות בישראל ב”לוביזם” , אך ההתרשמות היא שמרבית החברות, בעיקר הרב לאומיות, מעסיקות משרדי יחסי ציבור ולוביסטים, ובאופן יחסי בהיקפים דומים למה שמדווח בסקירה זו. בועידת התרופות שהתקיימה בשבוע שעבר, הציג הכתב של ערוץ  1 בטלויזיה,  נפתלי בן סימון, תמונת מצב לפיה בתרבות ה”ספינים” הנהוגה במקומותינו, והצורך העז של פוליטיקאים להשיג חשיפות תקשורתיות, הנושא של סל הבריאות הופך להיות לנושא “חם” מאוד המהווה קרקע פוריה ללוביסטים ואנשי יחסי ציבור, נציגי חולים וכד’.  לדעתנו, כל עוד הקריטריונים להכללה בסל הבריאות יישארו מעורפלים יותר ומדוייקים, כמותיים ורציונלים – פחות – לא תהיה חסרה פרנסה ללוביסטים למינהם

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה