שירות חדש במרכז שניידר: חוג קראטה טיפולי

הפעילות תועבר על ידי מדריך קראטה מוסמך ובליווי מקצועי צמוד של פיזיותרפיסטית

ממרכז שניידר לרפואת ילדים

בימים אלה נפתח  חוג קראטה טיפולי במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת שירותי בריאות כלילת. הקראטה הטיפולי הינו חוג התעמלות לכל דבר, אך עם זאת ייחודי. חוג הקראטה מאפשר לשים דגש על קשיים בתנועה ומוטוריקה, קשיים בריכוז וקשב וקשיים חברתיים שונים.

הקראטה מתמקד באיכות התנועה, טווח התנועה, קואורדינציה, שמירה על יציבה ושיווי משקל, התארגנות הגוף במרחב, סימטריה בתנועה, ריכוז, קואורדינציה של יד-עין ומחייב מעקב אחר הוראות וחיקוי תנועות. הפעילות בקבוצה מאפשרת לילד ללמוד את גבולותיו – גבולות הכוח שלו, מחייבת שמירה על מרחק בין הילד ובין חבריו לקבוצה, שליטה עצמית והיא מפתחת מיומנויות חברתיות.

כל ילד מגיע לאבחון ראשוני אצל הפיזיותרפיסטית לשם הערכת תפקוד מוטורי ומיומנות תנועה ולאחר מכן משולב בקבוצה המתאימה לו. ההורים שותפים אף הם – בתחילת הפעילות יעברו ההורים מפגש עם הצוות ובמהלך השנה יתקיימו מפגשים עם ההורים. כמו כן יתקיימו מפגשים פרטניים במידת הצורך לשם יעוץ והדרכה ספציפיים.

“מטרת החוג הינה לצור סביבה מוגנת ונורמטיבית לילד, קבוצה אשר תקנה לילד סביבה תומכת ותאפשר לו להתנסות ללא חשש עם אתגרים מוטוריים, רגשיים וחברתיים” אומרת נילי ארבל , מנהלת השירות הפיזיותרפי במרכז שניידר  “על פי מחקרים שנעשו, התערבות נכונה, כדוגמת הקראטה הטיפולי, מסייעת בטיפול במגוון בעיות כגון: בעיות מוטוריות, דימוי עצמי נמוך, מוטיבציה נמוכה לתנועה ופעילות בשל הקשיים בהם נתקל הילד, קושי ביוזמה ותכנון, תסכול שעלול לגרום לאלימות ונשירה ממסגרות החינוך. נמצא כי קיים שיפור גדול בתפקוד, בביטחון העצמי וביוזמה של הילדים. כך גם ניכר שיפור בהתמודדויות החברתיות שלהם, בהתנהגות, בלמידה וכן דווח על ירידה באלימות. ההדרכה להורים סייעה לשפר את הקשר בין ההורים לילדיהם וליתר הבנה של הקשיים בהם נתקל ילדם.”

הקבוצות יפגשו פעם בשבוע במרכז שניידר לרפואת ילדים. משך הפעילות תהיה כשעה בשעות אחה”צ ותתקיים לאורך כל השנה, בכל קבוצה יהיו 10-7 ילדים. עלות החוג 180 שקלים לחודש.

נמסר על ידי ריבה שקד, דוברת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה