פגיעה מיוקרדיאלית לאחר מעקפים מעלה סיכון לאי ספיקת לב (Heart)

חולים שעברו פגיעה מיוקרדיאלית בזמן הניתוח (PMI) נמצאים בסיכון גבוה לאי ספיקת לב לאחר מעקף עורקים כליליים (CABG), על פי דיווח בגיליון יוני של Heart.

יש לסווג חולים שעברו PMI בקבוצת סיכון גבוה לאירועים שליליים לפני ואחרי השחרור ויש לטפל בהם ולעקוב אחר מצבם כמו אחר חולים עם אוטם לב אקוטי ספונטני, אומרים החוקרים.

החוקרים בדקו את הקשר בין PMI וסיכון לאי ספקית לב ותמותה ב-7493 חולים ששוחררו לאחרי CABG.

PMI, כפי שנקבע על ידי עלייה ברמות אספרטט אמינוטרנספרז בסרום, נמצא קשור לעלייה של פי 2.3 בסיכון לאי ספיקת לב. PMI נמצא קשור גם לעלייה בסיכון לתמותה מכל הסיבות, אפילו בקרב חולים ללא אי ספיקת לב.

אישפוז חוזר בשל אי ספיקת לב העלה את הסיכון לתמותה פי 4.5 בקרב חולים עם PMI ופי 5.7 בקרב אלו ללא PMI.

CABG נשאר טיפול יעיל ובטוח יחסית לחולים עם מחלת לב איסכמית, אך יש לדעת כי PMI הוא סיבוך משמעותי עם השלכות קליניות שליליות. PMI תורם לעלייה בסיכון לאי ספיקת לב ויש לו השפעה שלילית על שרידות מאוחרת יותר.

במספר מוסדות, סמנים קרדיאלים לא נבדקים על באופן שגרתי בכל החולים שעוברים CABG, אלא רק בחולים עם סיבוכים לאחר הניתוח. החוקרים מאמינים כי המחקר הנוכחי ודיווחים אחרונים אחרים מדברים כנגד מדיניות זו.

יש למדוד מרקרים ביוכימיים באופן שגרתי לאחר CABG, ומלבד ההשפעה הקלינית של עלייה בסמנים, יש לתעד היארעות PMI ולהשתמש בה כתוצאות למדד חיוני, אסטרטגיה ניתוחית ואיכות טיפול.

Heart 2005;91:754-758

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה