קיצוב של חדר שמאל בלבד טוב יותר מאשר קיצוב דו-חדרי

לפי מחקר שנסקר בכנס ה- 26 של האגודה לקצב לב עולה, כי קיצוב של חדר שמאל בלבד, טוב כמו קיצוב דו-חדרי, עם פחות מחצי ממספר האירועים החמורים. כיום מושתלים בעיקר קוצבים דו-חדריים.

במחקר השתתפו 378 מטופלים, שעברו השתלה של קוצב לב, מהם 91 עברו השתלה של קוצב של חדר שמאל בלבד. לפי החוקרים, לא היו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות מבחינת מין, מחלת עורקים כליליים או במקטע הפליטה (24% בממוצע), לפני הפרוצדורה.

אחרי 9 חודשי מעקב, שיא ה- VO2, קוטר חדר שמאל בסוף הדיאסטולה ואיכות החיים, השתפרו בשתי הקבוצות, ללא הבדל מובהק סטטיסטית.  אחרי שנתיים עם זאת, מספר התוצאות החמורות היה גבוה בהרבה בקבוצה שטופלה בקוצב דו-חדרי. רק ל- 9% מהחולים עם קיצוב של חדר שמאל היה מוות כתוצאה מהלב, השתלת לב או שנדרשו למכשיר התומך בחדר שמאל, לעומת 19% מהחולים עם קיצוב דו-חדרי.

החוקרים מסבירים, כי ייתכן והשיעור הגבוה של תוצאות חמורות בקיצוב דו-חדרי, קשור בקיצוב של חדר ימין. לחדר ימין אין את אותן בעיות הולכה כמו בחדר שמאל ולדעתם אין צורך למקם קוצב ימני בכל חולה. החוקרים מציעים כי מחקר נוסף ייערך על מנת לאשש את ממצאי המחקר, לפני שייעשה שינוי בהנחיות.

 

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה