מצב רוח דיכאוני מחמיר מחלת לב כלילית (Circulation)

מחקר חדש שפורסם לאחרונה הראה, כי מצב רוח דיכאוני וסמנים דלקתיים בדם, קשורים בהחמרה של  מחלת לב כלילית (CHD), בגברים אירופאים בריאים. המחקר שאב נתונים ממחקר ה- Epidemiological Study of Myocardial Infarction (PRIME), שכלל גברים בריאים בגיל העמידה, מבלפסט ומצרפת.

במחקר אספו החוקרים נתונים לגבי בדיקות דם של 335 מטופלים עם תעוקת חזה, אוטם לבבי לא קטלני או מטופלים שנפטרו כתוצאה ממחלת לב כלילית ו- 670 משתתפי בקרה. החוקרים החשיבו מצב רוח דיכאוני כתוצאה בריבעון העליון במדד לדיכאון (Welsh depression subscale).

נמצא כי בממוצע, לגברים עם מצב רוח דיכאוני היה CRP גבוה ב- 46%, אינטרלויקין 6 גבוה ב- 16% ומולקולת היצמדות בין תאית 1 גבוהה ב- 10% בהשוואה למשתתפי הבקרה, ללא קשר לסטטוס, מאפיינים סוציאלים או גורמי סיכון קרדיו-ווסקולריים קלאסיים. ההבדל ברמות הפיברינוגן לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים חישבו כי יחס הסיכון של מצב רוח דיכאוני ל- CHD היה 1.35. אחרי התאמה של הנתונים לפי מאפיינים סוציאלים ולפי גורמי סיכון קרדיו-ווסקולריים, יחס הסיכון עמד על 1.50.

החוקרים הסיקו כי ישנו קשר מובהק בין מצב רוח דיכאוני ובין עלייה של סמנים דלקתיים, וכי מצב רוח דיכאוני קשור ב- CHD, גם לאחר התאמת הנתונים לפי סמנים אלו.

Circulation 2005

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה