מעכבי ACE מאיטים את היצטברות הסידן על המסתם האאורטלי (Arch Intern Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי טיפול במעכבי ACE מאט את קצב היצטברות הסידן על המסתם האאורטלי. לפי החוקרים, דרושים עדיין מחקרים נוספים בכדי לדעת האם יש משמעות קלינית לטיפול שכזה.

החוקרים מסבירים, כי היצטברות של סידן על המסתם האאורטלי יכולה להוביל להסתיידות המסתם ובמקרים קשים יותר להיצרות שלו. שני המצבים האפשריים קשורים בתחלואה ובתמותה, כך שלטיפול שיפחית את היצטברות הסידן יכולה להיות תועלת קלינית.

מחקרים קודמים הראו, כי angiotensin-converting enzyme (ACE) תורם להיצטברות הסידן על המסתם האאורטלי ולכן לטיפול במעכבי ACE יש אפשרות להאט את התהליך.

במחקר השתתפו 123 מטופלים, כאשר 43 מתוכם מטופלים במעכבי ACE ו- 80 ללא טיפול במעכבי ACE. הנבדקים עברו הערכה של המסתם האאורטלי בעזרת שתי בדיקות CT במרווח ממוצע של 2.5 שנים.

נמצא כי בנבדקים שאינם מטופלים במעכבי ACE, היצטברות הסידן על המסתם האאורטלי גדלה בקצב של 28.7% בשנה. בנבדקים שטופלו במעכבי ACE, היצטברות הסידן גדלה ב- 11% בלבד. ניתוח של הנתונים הראה, כי לנבדקים שטופלו במעכבי ACE היה 71% פחות סיכוי להיות עם התקדמות מוחלטת בהסתיידות המסתם האאורטלי.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר מראים כי מעכבי ACE יוכלו לשמש בעתיד כטיפול בהסתיידות של המסתם האאורטלי, בעיה שכיחה בקרב חולים מבוגרים, שכיום אין לה טיפול ממשי.

Arch Intern Med 2005;165:858-862.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה