שימוש ב- overtube בזמן השמה של PEG מפחית את הסיכון לזיהום פריסטומלי (Gastrointest Endosc)

לפי מחקר חדש עולה, כי שימוש ב- overtube כאשר ממקמים percutaneous endoscopic gastroscopy tube (PEG), מפחית את הסיכון לזיהום פריסטומלי. לפי החוקרים, כאשר ממקמים את ה- PEG בשיטה הרגילה, ישנו סיכון גבוה לזיהום בפצע הניתוח, בגלל היזדהמות של קטטר הגסטרוטומיה בזמן המעבר בחלל הפה.

במחקר השתתפו 76 חולים הסובלים מקושי בבליעה. החולים חולקו לשתי קבוצות באופן אקראי, כאשר קבוצה אחת עברה השמה של PEG עם overtube וקבוצה שנייה עברה השמה של PEG ללא overtube. אזור הפריסטומה עבר הערכה כל יום במשך השבוע שאחרי הפרוצדורה.

שתי הקבוצות קיבלו צפזולין (cefamezin) מניעתי דרך הוריד למשך 3 ימים, וחולים שקיבלו אנטיביוטיקה לפני הפרוצדורה, המשיכו לקבל אותה גם אחריה.

שלושה מבין החולים נפטרו בתוך שבוע מזמן הפרוצדורה ולא נכללו בניתוח הנתונים. שניים מתוכם נפטרו כתוצאה מהפרוצדורה.

נמצא כי רק חולה אחד מתוך 37 החולים שהוערכו בקבוצה עם ה- overtube סבל מזיהום פריסטומלי, לעומת 12 מתוך 36 החולים בקבוצה ללא ה- overtube. גם מדדים אחרים היו טובים יותר בממוצע יומי, בקבוצה עם ה- overtube: פחות אדמומיות ופחות הפרשות. אף אחד מ- 73 החולים שהוערכו לא נפטר כתוצאה מהפרוצדורה ולא היה אף זיהום בפצע שהצריך התערבות ניתוחית.

לפי החוקרים, שימוש ב- overtube בזמן השמה של PEG, מפחית את הסיכון לזיהום פריסטומלי. נדרשים מחקרים נוספים על מנת לזהות אוכלוסייה בסיכון לזיהום פריסטומלי.

Gastrointest Endosc. 2005;61:522-527

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה