Salmeterol ו-Fluticasone מקלים במהירות על COPD (מתוך Thorax)

שימוש ב-fluticasone propionate או salmeterol לבד או בשילוב מקדם עלייה מהירה בשיא זרם נשיפה (PEF) בחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD). ד”ר וסטבו אמר כי תחילת הפעולה של שתי התרופות כשהן ניתנות יחד היא מהירה יותר מהצפוי.

דבר זה מצביע על כך כי יש מקום לשקול מחדש את המכניזם בו פועלות תרופות אלו ב-COPD.

ד”ר וסטבו ושותפיו ציינו בגיליון אפריל של Thorax כי קורטיקוסטרואידים ואגוניסט בטא 2 לטווח ארוך הינם יעילים ב-COPD, אך מעט ידוע על תחילת הפעולה.

החוקרים בדקו נתונים מ-1465 חולי COPD שהשתתפו במחקר של כפול סמיות במשך שנה. הם חולקו באקראי לקבלת טיפול 50 מיקרוגרם salmeterol פעמיים ביום, 500 מיקרוגרם fluticasone פעמיים ביום, 50 מיקרוגרם salmeterol ו-500 מיקרוגרם fluticasone פעמיים ביום או פלצבו.

לאחר יום טיפול, בהשוואה לפלצבו, PEF היה גבוה משמעותית בחולי salmeterol בלבד ובחולים שקיבלו טיפול משולב. הבדלים במדדי חוסר נשימה היו משמעותיים בקבוצת salmeterol לאחר יום ובקבוצת הטיפול המשולב לאחר יומיים.

לאחר יומיים, PEF בקבוצת fluticasone היה גבוה יותר מקבוצת הפלצבו. לאחר שבועיים, בהשוואה לפלצבו, הבדלי PEF היו 16 ליטר לדקה למטופלי salmeterol, כ-11 ליטר לדקה למטופלי fluticasone, ו-27 ליטר לדקה לטיפול משולב.

לכל הטיפולים, ההשפעה על PEF לאחר שבועיים היתה ברת השוואה לזו שנראתה בסוף המחקר.

המשמעות לרופא היא שתגובה מוקדמת עשויה לשמש סמן למטופל שיפיק תועלת מטיפול ממושך. עם זאת, יש להבהיר נושא זה במחקרים נוספים.

Thorax 2005;60:301-304.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה